Misiune imposibilă: schimbarea furnizorului de energie

– Consumatorii casnici de electricitate nu au nicio şansă să se mute de la o companie la alta, deşi au acest drept din 2007, când piaţa de energie a fost complet liberalizată. În calitate de consumator casnic, un redactor „Adevărul“ a contactat zece furnizori de energie, însă opt dintre ei au refuzat să-i facă o ofertă, aşa cum spune legea.

La 1 iulie 2007, piaţa de electricitate din România a ajuns la majorat: conform legislaţiei, piaţa a fost liberalizată în totalitate, iar de atunci fiecare consumator, inclusiv populaţia, poate să-şi schimbe după pofta inimii compania de utilităţi.
Toate aceste afirmaţii sunt valabile însă doar în teorie, pentru că, deşi au trecut patru ani de atunci, niciun consumator casnic nu a ales o altă companie de energie.

Un redactor „Adevărul”, consumator casnic de energie din Bucureşti, abonat la Enel (fosta Electrica Muntenia Sud), a vrut să-şi schimbe furnizorul. Aşa cum a fost îndrumat pe website-ul ANRE, primul pas pe care l-a făcut a fost să contacteze mai mulţi furnizori, pentru a obţine oferte pe care să le compare. Furnizorul este obligat, potrivit legii, să îi comunice consumatorului un preţ, oricare ar fi el, urmând ca acesta să decidă dacă îşi permite să plătească noul tarif. Însă, surpriză, nu preţul prea mare a fost bariera, ci faptul că furnizorii au refuzat să respecte legea şi să îi transmită clientului o ofertă de preţ.

Loading...

Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.