Cele mai sănătoase alimente şi proprietăţile lor curative. GALERIE FOTO

1 27

Ce sunt „liderii cap de serie” ? 

Alimente apartinînd unei familii, sau grupe de vegetale, care au din punct de vedere nutritional caracteristicile clasei din care fac parte, iar suplimentar contin anumiti factori puternic sanogenetici, adesea în cantitati record

– Alimente care ar trebui sa fie considerate drept cele mai sanatoase

– Alimente care contin si o cantitate însemnata de diversi antioxidanti (factori naturali anti-cancerigeni, dar nu numai!)

– Alimente care confera o protectie exceptionala împotriva „bolilor civilizatiei”

– Alimente care stimuleaza si moduleaza apararea imuna

Este recomandabil ca pe masa noastra, a fiecaruia, zilnic sa avem cel putin câteva dintre alimentele enumerate mai jos (si nu ocazional, cum se întâmpla adesea !):

Dr. Mărginean Călin, Ing. Mărginean Lucia

 

Familia algelor marine comestibile; lider – SPIRULINA

– Alti reprezentanti : Laminaria, Chlorella, Donaliella etc.

– Cel mai înalt nivel proteic întâlnit la vreun aliment

– Este singurul aliment de origine vegetala care stocheaza glucidele ca depozit sub forma de glicogen

– Este recordmenul (ca si continut) în vitamina B12 : 2 ppm

– Este recordmenul în hormoni fito-estrogeni

– Este recordmenul în clorofila

– Este recordmenul (ca si continut) în 2 amino-acizi extrem de importanti pentru economia întregului organism: Triptofan si Cisteina

Spirulina la fel ca si Dunaliella contine FICOTEN un amestec de 17 carotenoizi cu o forta anti-oxidanta exceptionala.

SPIRULINA NU ESTE PANACEU UNIVERSAL, dar are rezultate exceptionale în prevenirea /combarea unor afectiuni:

  • Cancer
  • Hepatite cronice si ciroza hepatica
  • Diabet zaharat
  • Artroze
  • Depresii
  • Regleaza tensiunea arteriala
  • Scade colesterolul sangvin
  • Vindeca ulcerul gastric si duodenal
  • Anemii
  • Confera o protectie vasculara anti-ATS exceptionala
  • Vindeca tulburarile de pre- si post-menopauza
  • Regleaza ciclul menstrual
  • Exceptionala în cresterea performantelor fizice si psihice pe termen scurt si lung
  • Regleaza fazele somnului
  • Poate fi utilizata în curele de slabire

 

Familia leguminoase; lider – SOIA

– Alti reprezentanti (comestibili) ai familiei: lupin, fasole, mazare, linte, bob, naut, fasolita, latirul, arahidele

– Cel mai înalt continut în lecitina

– Cel mai înalt continut în Fier (soia germinata la 48 de ore) => 45 mg%

– Cel mai echilibrat raport Calciu / Magneziu din întreg regnul vegetal (260/242)

– Al II-lea nivel în ceea ce priveste continutul (dupa Spirulina) în hormoni fito-estrogeni

– Al II-lea nivel în ceea ce priveste continutul (dupa Spirulina) în Triptofan si Cisteina

– Soia contine genisteina, un factor care distruge vasele în formare ale unei eventuale tumori

– Regleaza nivelul glicemic si scade colesterolul

– Importanta functie anti-aterosclerotica

– Persoanele care consuma zilnic cel putin 100 g de soia, nu vor face vreodata cancer de sân, col uterin / prostata

– Nivel proteic înalt – 40% – (fiind depasita doar de alge), având o proteina completa, dar bazica

Citeste continuarea…

loading...
Citește și
1 Comentariu
  1. narcis spune

    Superb articol, fie ca e scris ca atare, fie ca e tradus – foarte eficient. Multumim !

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata