Nunta princiară britanică ar fi costat circa 24 milioane de euro

0 8

Dacă ţinem seama de impactul publicitar al nunţii princiare britanice din 29 aprilie, decontul final al evenimentului poate părea ieftin.

Costul este ţinut secret de familia regală. În această perioadă de austeritate şi reduceri bugetare, casa regală a preferat să nu-şi şocheze supuşii împărtăşindu-le suma totală cheltuită pentru căsătoria celui mai mare fiu al prinţului Charles şi al Dianei, scrie site-ul lesquotidiennes.com.

Pentru a evita inevitabilele critici, regina şi prinţul Charles au acoperit cheltuielile directe ale evenimentului: au plătit ceremonia religioasă de la Westminster Abbey, recepţia de la Buckingham la care au fost invitate 650 de persoane şi dineul de vineri seară pentru 300 de invitaţi. În total, circa 1,2 milioane de euro.

Familia miresei ar fi contribuit şi ea cu 282.000 euro, din care închirierea a 71 de camere la hotelul Goring s-ar fi ridicat la aproape 100.000 euro.

În final, doar cheltuielile legate de asigurarea securităţii au fost plătite de contribuabili, acestea fiind totuşi cele mai ridicate din cele aferente evenimentului.

Sute de agenţi de securitate, aproape 6.000 de poliţişti, printre care unii plasaţi pe acoperişurile clădirilor situate de-a lungul traseului mirilor, elicoptere – unul fiind cel care a protejat plimbarea neaşteptată a tinerilor căsătoriţi prin Londra, în timpul recepţiei de la Buckingham -, au fost desfăşuraţi întreaga zi.

Cifrele, care n-au fost încă făcute publice, merg de la 8 la 24 milioane de euro, adică în jur de 0,4 euro/contribuabil.

Dacă multe ziare vorbesc despre o mare pierdere de productivitate pentru economia naţională din cauza acordării unei zile libere tuturor britanicilor, majoritatea economiştilor asigură că aceasta ar fi nesemnificativă.

Magazinele şi societăţile închise vineri îşi vor recupera pierderile în cursul următoarelor zile. Experţii asigură în schimb că industria turistică a profitat din plin de eveniment, câştigurile depăşind cu mult cheltuielile efectuate.

Martine Ainswroth-Wells, directoarea institutului de promovare turistică Visit London, spera cu o lună înaintea evenimentului ca numărul vizitatorilor să-i depăşească pe cei 600.000 de turişti care au asistat la nunta prinţului Charles cu Diana, în iulie 1981. ‘Profitul industriei turistice urmează să se situeze între 35 şi 58 de milioane de euro’, apreciază ea.

Potrivit unui studiu realizat de Pricewaterhouse Coopers chiar înainte de nuntă, la Londra au venit circa 560.000 de turişti pentru două-trei zile. Prin urmare, industria hotelieră a avut mult de câştigat. De altfel, întreaga Mare Britanie a profitat de ziua de 29 aprilie, 15% dintre britanici gândindu-se la un week-end prelungit pentru a călători în ţară şi 6% în străinătate.

În final, uriaşa operaţiune publicitară de care a beneficiat gratuit Regatul Unit în rândul telespectatorilor străini se va reflecta în veniturile realizate în turism în următorii doi ani. Evenimentul a fost transmis de 133 posturi de televiziune.

În Marea Britanie s-a înregistrat o audienţă maximă de 24,5 milioane de telespectatori, mai puţini totuşi decât cei 32,1 milioane înregistraţi la funeraliile mamei prinţului William, Lady Diana, în 1997 (a doua din istorie în ceea ce priveşte audienţa, după finala Cupei Mondiale la fotbal din 1966, câştigate de Anglia) şi chiar decât cei 28,4 milioane care au asistat la căsătoria lui Charles cu Diana.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.