Mihai Tănăsescu: Când au avut loc restructurări de personal, FMI nu s-a opus plăţilor compensatorii

0 3

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, discută, marţi (3 mai), cu misiune Fondului Monetar Internaţional despre situaţia companiilor din transporturi monitorizate în cadrul acordului.

”Discutăm în mod concret de măsurile de restructurare a companiilor de la Ministerul Transporturilor. Procesul de restructurare vizează, în primul rând, ca acele companii să fie mai eficiente, şi nu neapărat disponibilizări. Acum discutăm de aceste măsuri de la caz la caz.

În perioada când am condus un acord cu FMI şi au avut loc asemenea restructurări de personal, aceştia (n.r.-Fondul) au fost de acord cu plăţile compensatorii”, a spus reprezentantul României la FMI, Mihai Tănăsescu, întrebat de disponibilizările la CFR.

Discuţiile vizează şi modul în care cele opt companii din subordinea Ministerului Transporturilor, între care companiile de cale ferată şi Metrorex, îşi vor diminua datoriile, dar şi costurile.

Problema cea mai spinoasă este cea a disponibilizărilor la CFR SA, CFR Călători şi CFR Marfă, circa 6.000 de angajaţi urmând să fie concediaţi până la sfârşitul anului, majoritatea de la CFR Marfă.

Discuţiile vizează şi modul în care se vor reduce datoriile la calea ferată, companiile feroviare însumând datorii de peste un miliard de lei anul trecut, dar şi modul în care vor creşte încasările, existând posibilitatea majorării tarifelor la biletele de metrou şi tren.

Într-un interviu acordat AGERPRES, şeful misiunii FMI pentru România, Jeffrey Franks, explica faptul că tarifele în transportul urban şi feroviar de pasageri ar trebuie să fie crescute, pentru că ”nu există decât două moduri de a elimina deficitele în transportul feroviar, ca şi în toate companiile cu capital de stat: fie reduci costurile, fie creşti veniturile, fie amândouă”.

”Dacă nu apelezi la nici una dintre aceste metode, vei vedea, în final, că respectiva companie se prăbuşeşte sau că toţi românii vor fi obligaţi să suporte costurile, prin taxele pe care le plătesc. Trebuie să determinăm companiile feroviare să devină cât se poate de eficiente prin reducerea costurilor, dar este probabil că va fi necesară şi o mărire de costuri”’, a spus Jeffrey Franks.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata