Cum ar putea ajunge impozitul anual pentru un Mercedes cât preţul pentru un Logan nou

1

– Senatorii au votat în şedinţa de miercuri o propunere legislativă prin care se doreşte modificarea modului de calcul a impozitului pentru autovehicule care să încurajeze deţinea de maşini cât mai noi cu motoare cât mai mici, scrie ZF.ro

Mai mult, pentru prima dată se doreşte calcularea impozitului şi în funcţie de valoarea automobilului, nu doar a capacităţii cilindrice a motorului sau a normelor de poluare. Deputatul PSD Robert Negoiţă, iniţiatorul propunerii susţine că este ilogic ca un Aro să fie impozitat la fel ca un Bentley, iar un Logan la fel ca un Mercedes-Benz C-Klasse.

„Dacă ne referim la implementarea anuală pe mijloc de transport, obervăm ca un Bentley este apropiat de nivelul de impozitare al unui Aro. Considerăm că această formulă, aplicată în prezent, creează un mod injust de impozitare, mai mult, este complet ilogic să impozitezi un Aro cu 2.320 de lei (sumă care este aproximativ valoarea de piaţă a maşinii) său valoarea impozitului unei Dacii Logan să fie aproape identică cu cea a unui Mercedes-Benz C-Klasse, respectiv 64 de lei”, arată expunerea de motive a propunerii legislative.

Potrivit proiectului, Ministerul Finanţelor va întocmi un catalog în care va stabili valoarea autoturismului în funcţie de marcă, timp, motorizare, eventual şi nivelul de dotări opţionale. Această taxă va fi de 0,75% din valoarea maşinii.

Potrivit noului calcul, pentru un Logan nou s-ar plăti un impozit de 192 de lei, de patru ori mai mare faţă de 48 de lei în prezent, iar pentru un Mercedes-Benz S500 cu motor de 4,7 litri s-ar plăti peste 25.300 de lei, adică 250 de milioane de lei vechi anual.

loading...
Citește și
1 Comentariu
  1. thomas spune

    Cand o taxa creste de ZECI de ori nu mai taxa ci adevarat JAF ! De unde a scos miliardarul Negoita calculul aberant cu 0,75%, pe ce lume traiti, ce salarii aveti, ca noi inca n-am ajuns la „salariul mediu de 905 Euro” cum ziceau mincinosii in campanie?!!

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.