Franţa: în pofida radarelor şi a permiselor cu puncte, numărul victimelor accidentelor rutiere creşte

0 10

Instalarea unui mare număr de radare la marginea drumurilor şi crearea permiselor cu puncte au dus la scădera numărului de victime pe şoselele franceze în perioada 2002-2010, dar tendinţa se degradează din nou, ceea ce determină guvernul să caute noi soluţii, care vor fi evocate în cadrul Comitetului interministerial privind securitatea rutieră /CISR/, ce se va reuni la 11 mai, scrie ziarul Nord Eclair în ediţia de marţi.

‘Dintre toate măsurile luate în materie de securitate rutieră, instalarea de radare automate la marginea drumurilor este cea care a permis salvarea celui mai mare număr de vieţi omeneşti în ultimii ani’, potrivit unui raport din martie al Departamentului de Securitate Rutieră. Viteza s-a redus în zona lor cu 10 km/h, de la instalarea primelor radare în 2002, şi acest lucru a permis salvarea a unui număr de 11.000 de vieţi.

În Franţa există peste 2.800 de radare fixe, mobile sau la semafoare. Până în 2012, vor mai fi instalate încă o mie. CISR vrea chiar mai multe. Radare instalate la bordul maşinilor şi chiar pe motociclete vor fi experimentate în cursul acestei veri, anunţase în martie un reprezentant al CISR.

Relaxarea măsurilor care vizează permisul cu puncte la începutul acestui an i-a făcut pe automobilişti să nu mai fie aşa de vigilenţi ca înainte şi numărul victimelor a început să crească, potrivit asociaţiilor pentru victimele accidentelor rutiere.

Un accident mortal din trei este cauzat de consumul de alcool. Există o propunere de scădere a pragului legal admis de alcool în sânge de la 0,5 grame la 0,2 g, mai ales pentru tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 25 de ani. Dar asociaţiile consideră că actuala legislaţie nu este respectată din cauza lipsei controalelor şi se îndoiesc că o asemenea măsură va fi eficientă, mai ales la tineri.

Aceeaşi situaţie şi pentru folosirea celularelor. Dacă legislaţia actuală ar fi respectată, numărul accidentelor provocate de vorbitul la telefon ar scădea cu 7%. Un raport publicat vineri, 6 mai, arată că un accident din zece este cauzat de vorbitul la telefon în timpul şofatului, indiferent dacă în maşină există sistemul free-hands.

Guvernul ar putea modifica sancţiunile în cazul motocicliştilor şi al pietonilor. Asociaţiile se declară pentru reducerea la 30 km/oră a vitezei legale în oraşe pentru toate vehiculele, la fel ca în Olanda, unde se înregistrează foarte puţini morţi în accidente rutiere.

Franţa, unde numărul victimelor accidentelor rutiere a început să crească din nou de la începutul anului, după ce se situase sub 4.000 de decese în 2010, se clasează la nivel mediu printre ţările membre ale UE. Potrivit datelor comunicate de Comisia Europeană, Franţa se situa în 2009 printre ţările cu cele mai multe victime ale accidentelor rutiere în raport cu vecinii europeni: 4.273 faţă de 4.572 în Polonia, 4.152 în Germania, 4.050 în Italia şi 2.796 în România.

Raportat la numărul de locuitori, Franţa se situează totuşi în media europeană, cu 67 de morţi la un milion de locuitori în 2009, nivel apropiat de cel al Irlandei (63), Finlandei (65) sau Spaniei (68). Viteza este ‘factorul important’ în aproape 10% din totalul accidentelor şi în 30% din accidentele mortale, potrivit raportului Comisiei Europene.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata