Iată explicaţia dată de Rompetrol: Infrastructura proastă scumpeşte benzina

0

– Dincolo de preţul ţiţeiului şi de taxele mari, un alt factor care majorează tarifele la pompă este starea proastă a drumurilor din România şi lipsa unei infrastructuri petroliere, susţine Titov Buzescu, vicepreşedinte Rompetrol. Îngheţarea preţului la pompă nu este o soluţie, deoarece cotaţia petrolului şi cursul de schimb ar putea rămâne la acelaşi nivel pe perioada cât s-ar aplica această măsură, iar petroliştii oricum nu ar scumpi carburanţii, a spus Buzescu, într-un interviu acordat ziarului „Adevărul”.

Preţul carburanţilor în benzinăriile din România a atins în ultima perioadă niveluri-record, doborând pragul psihologic de şase lei pe litru, după ce cotaţiile petroliere s-au dus şi ele la maximul ultimilor doi ani şi jumătate. Acest lucru a antrenat un val de nemulţumiri în rândul opiniei publice, culminând cu proteste în benzinării.

În condiţiile în care piaţa carburanţilor este liberalizată, iar Guvernul a exclus reducerea taxelor, care reprezintă 50% din preţul final, autorităţile analizează cât de oportună ar fi îngheţarea tarifelor de la pompă. Însă Guvernul nu s-a consultat până acum cu jucătorii de pe această piaţă, pentru a analiza efectele unei astfel de măsuri, a declarat Titov Buzescu, vicepreşedinte pentru divizia de retail a grupului Rompetrol.

„Niciodată nu s-a iniţiat o discuţie transparentă între toţi cei care ar putea sta în jurul mesei şi ar putea face ceva. Am auzit comentarii, probabilităţi, vizavi de îngheţarea preţului la pompă pe o anumită perioadă de timp. Problema este că o astfel de măsură tratează efectul, dar în niciun caz cauza”, a punctat Buzescu. Continuarea în Adevărul

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.