Profitul Teraplast a scăzut cu 57% în primul trimestru

0

Compania bistriţeană Teraplast a înregistrat, în primul trimestru al acestui an, un profit net de 1,059 milioane lei, cu 57% mai mic faţă de cel din perioada similară a anului trecut, care s-a cifrat la 2,479 milioane lei, informează compania.

Profitul net a fost influenţat în principal de creşterea cheltuielilor cu materiile prime. Concurenţa crescută în perioada de extrasezon a fost un alt factor care a influenţat profitabilitatea companiei, cererea mai redusă determinând o presiune mai mare pe preţul de vânzare.

Rezultatul net al activităţii financiare a generat un profit de 2,6 milioane lei, în creştere cu 97% faţă de primele trei luni din 2010. Acest rezultat pozitiv se datorează aprecierii monedei naţionale, coroborat cu activităţile de protejare împotriva riscului valutar întreprinse de societate.

Cifra de afaceri netă a Teraplast a crescut în primul trimestru din 2011 cu 11%, raportat la aceeaşi perioada a anului trecut, până la 38,152 milioane lei, ca urmare a creşterii volumelor vândute pe de o parte, iar pe de altă parte ca urmare a majorării preţului de vânzare.

Stocurile au înregistrat o creştere de 27% în primul trimestru din 2011, faţă de primele trei luni ale anului trecut, până la valoarea de 45,7 milioane lei, evoluţie realizată în primul rând în scopul susţinerii creşterii cifrei de afaceri. Abordând această strategie, Teraplast va intra în perioada de sezon cu o gamă completă de soluţii, având astfel posibilitatea de a răspunde prompt oricăror solicitări venite din partea clienţilor.

În contextul strategiei abordate şi pentru finanţarea capitalului de lucru, Teraplast a înregistrat, de asemenea, în primul trimestru o creştere importantă a datoriilor pe termen scurt.

‘Evoluţia companiei din primele trei luni ale anului 2011 a fost influenţată de condiţiile perioadei de extrasezon şi de creşterea preţului la materiile prime. Estimăm însă că în următoarea perioada din 2011, printr-un control riguros al costurilor, vom reuşi să ne atingem obiectivele propuse şi să continuăm dezvoltarea sănătoasă a business-ului Teraplast, cu un accent mai mare pe profitabilitatea companiei.

Odată cu finalizarea relocării în Parcul Industrial de la Sărăţel, Teraplast deţine toate atuurile necesare pentru a valorifica la maxim oportunităţile pieţei interne, dar şi externe’, a declarat Ştefan Bucătaru, director general Teraplast.

În luna ianuarie, Consiliul de Administraţie al companiei a decis externalizarea Diviziei de Ferestre a Teraplast şi crearea unei companii distincte – TeraGlass. Teraplast este unicul acţionar al noii companii TeraGlass.

De asemenea, în februarie, Adunarea Generală a Acţionarilor a decis externalizarea activităţii de matriţerie a Teraplast şi crearea unei companii separate – Tera Tools. Compania Teraplast este acţionar minoritar în Tera Tools.

Pentru următoarele luni din 2011, conducerea companiei se aşteaptă ca preţul materiilor prime (PVC, PE si PP) să îşi continue trendul crescător. Aceasta evoluţie este dictată de creşterea preţurilor la materiile prime derivate din petrol, etilenă, propilenă pe piaţa mondială.

Pe segmentul de infrastructură, reprezentanţii Teraplast estimează o creştere a pieţei, generată de accesul la fondurile europene disponibile pentru acest sector, deoarece, dacă în 2011 nu se vor realiza cât mai multe proiecte de infrastructură de mediu, România va rata şansa de a moderniza reţelele de apă şi canalizare, cu finanţare nerambursabilă.

Pe segmentul rezidenţial este aşteptată o creştere timidă, în cel mai fericit caz începând cu a doua parte a anului, în timp ce pe segmentul nonrezidenţial este preconizată o creştere uşoară încă din prima parte a acestui an. Există deja semnale că proiecte nonrezidenţiale importante se vor debloca anul acesta.

Grupul Teraplast, incluzând companiile Teraplast, Politub, Plastsistem,TeraGlass şi Tera Tools este unul dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii şi sisteme integrate în domeniul instalaţiilor, construcţiilor şi amenajărilor din România.

Compania Teraplast este cea mai mare entitate a Grupului, iar portofoliul de produse al firmei acoperă toată gama instalaţiilor (mai puţin cele de încălzire şi ventilaţie).

Gama de produse Teraplast este structurată pe opt sisteme şi anume: sistemul de alimentare cu apă, sistemul de canalizări exterioare, sistemul de canalizări interioare, sistemul de decoraţiuni şi amenajări interioare şi exterioare, sistemul de profile PVC pentru tâmplarie, granule din PVC, sistemul de cahle din teracotă şi sistemul electric.

Începând din 2 iulie 2008, compania Teraplast este listată la Bursa de Valori Bucureşti, iar din aprilie 2009 compania a fost inclusă în componenţa indicelui BET-XT. Principalii acţionari ai companiei, la 28 februarie 2011, sunt Dorel Goia (34,26%), SIF Banat-Crişana (10,48%) şi Emanoil Viciu (10,15%).

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.