Studentul care a câştigat 120.000 de dolari cu produse personalizate „ben Laden”: „Renunţ la afacere. Este un lucru imoral!”

0

Moartea lui Osama ben Laden este pe cale de a da neştere unei afaceri înfloritoare. De la conferinţa de presă din 2 mai, când preşedintele Barack Obama anunţa decesul celui mai căutat terorist, diverse produse pe acestă temă au invadat Internetul.

Oferta cea mai importantă este propusă de site-ul american Zazzle, care se prezintă drept „platforma mondială lider a produselor personalizate de calitate”, scrie ziarul Le Figaro în ediţia de miercuri.

Printre cele mai populare articole de îmbrăcăminte se află tricourile şi cravatele pe care sunt imprimate texte precum: „Obama got Osama”, „Yes we did, yes he died”, „Osama Ben la Dead”, „has-bin Laden” sau chiar „Rest in hell”.

Pe unele a fost imprimat capul lui Osama ben Laden cu o gaură de glonţ între ochi, purtând textul „game over”. În total, aproape 3.900 de articole sunt disponibile la preţuri cuprinse între 16 şi 25 de euro, cu variante pentru bărbaţi, femei, copii şi chiar pentru câini.

Oferta mai cuprinde şepci la 14,95 euro pe care scrie „Osama bin Laden sleeps with the fishes”, insigne la 2,60 cu textul „rest in pieces”, căni inscripţionate cu textul „Osama bin shot” (17 euro) sau skate board-uri, cu textul „Osama dead at least” (56,15 euro). Dintre „cadourile ben Laden” (astfel botezate de site-ul Zazzle) se mai pot comanda etuiuri pentru iPhone, magneţi, şorţuri şi multe altele.

Cumpărătorii sunt în cea mai mare parte americani.

Cel care a dat lovitura cu moartea lui Osama este Maurice Harary, 23 de ani, student la comerţ, la New York. Imediat ce a auzit că cel mai căutat om de pe planetă, ben Laden, a fost ucis, Maurice Harary s-a dus glonţ în apartamentul său din New York şi a pus la punct producerea de tricouri cu chipul teroristului şi cuvântul „mort”.

A făcut un site pe Internet, osamadeadtees.com., prin care a scos la vânzare tricouri, cu 12 dolari bucata, începând de luni noaptea, la ora 3.00.

A lucrat neîntrerupt la imprimarea tricourilor, pe care le-a procurat cu ajutorul unor amici. Acţiunea sa rapidă a avut un succes uluitor. În mai puţin de două zile, Harary a vândut 10.000 de tricouri, încasând 120.000 de dolari.

În final, la 6 mai, el a anunţat că renunţă la această afacere deoarece „să te bucuri de moartea cuiva, indiferent cine ar fi, este un lucru imoral”.

„Cred că nu este cel mai bun mod de a face bani şi nu vreau ca succesul meu să fie în detrimentul altora”, a spus el promiţând în treacăt că va înapoia banii tuturor clienţilor.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.