Din pasiune pentru perfecţiune, fascinaţie şi responsabilitate, „Casa Auto” Iaşi a udat aniversarea Mercedes cu whisky, bere şi vin!

0 8

– Anul acesta, Mercedes aniversează 125 de ani de la naşterea primului automobil din lume, o vârstă frumoasă care le dă motiv de bucurie iubitorilor de maşini, pasionaţilor de prototipuri auto, şi mai ales protagoniştilor din industria auto – oamenii care până la urmă fac istoria să curgă mai departe în acest sector al economiei, fie că e vorba despre un urcuş sau un coborâş…

Dorind să salute acest moment de aniversare, „Casa Auto” Iaşi, Centru Autorizat de Vânzări şi Service Mercedes-Benz, a decis să organizeze „o serie de acţiuni special dedicate, menite să spună povestea unică despre pasiunea Mercedes-Benz pentru perfecţiune, fascinaţie şi responsabilitate”. O declaraţie promiţătoare, cu o notă de eleganţă – ca, de altfel, întreaga imagine pe care Bogdan Piţigoi, patronul Casa Auto Iaşi, încearcă să o afişeze în mod constant. Numai că uneori e trist să vezi că „afişul” nu e conectat la realitate.

Evenimentul dedicat aniversării Mercedes, la care, desigur, au fost invitaţi reprezentanţii presei locale, a avut loc luni, 16 mai. A fost un prilej în care S-A VORBIT despre istoricul automobilului, despre inovaţie, despre succes şi despre emoţii… mai exact, centrul de greutate a căzut pe trăiri, pe mărturii (video) ale celor care s-au declarat „fascinaţi” de Mercedes, printre care şi câteva personalităţi notabile din spaţiul public românesc.

Cât despre ceea ce S-A ARĂTAT, aceasta este o altă poveste…

În planul secund, emoţiile descrise în filmuleţele video au fost potenţate prin „răsfăţul” auditoriului cu licori bahice, oferite din belşug. În mod surprinzător, deşi a fost vorba de aniversarea Mercedes, nu a curs nici o picătură de şampanie – probabil singura băutură alcoolică care s-ar fi pretat la un eveniment ce se dorea a fi rafinat!

În schimb, participanţilor li s-a oferit cu generozitate câte „un rând de tărie” la aperitiv, secondat de o suită de doze Beck’s (servite la tavă!), şi, pentru o bună digestie, la final au sosit pe mese şi sticle de vin Murfatlar (nu de alta, dar gustul ciupercilor „la cutie”, date printr-o undă de ulei, trebuie anihilat cu ceva) .

Culmea, darul simbolic oferit la final, din semn de „mulţumire şi respect” pentru oamenii presei, a fost… o sticlă de vin (Bucium, de data aceasta)! Ca să ducă şi ei ceva bun acasă…

Se prea poate ca această ofertă să fie adaptată cererii, iar maniera în care au fost „cinstiţi” jurnaliştii să fie foarte apreciată de unii dintre ei.

Se prea poate să nu existe un respect deosebit pentru aceasta breaslă, care s-a înstrăinat mult de idealurile pe care un jurnalist adevărat le avea altădată.

Se prea poate ca ŞI ACEŞTI OAMENI, la fel ca majoritatea românilor, să fie căzuţi într-o stare de amorţire şi deznădejde, încât să ajungă să creadă că ANOMALIA este de fapt o normalitate – şi o acceptă, la fel cum un bolnav sedat acceptă cămaşa de forţă.

Însă mă întreb cum le poţi vorbi oamenilor despre valori înalte, servindu-le în plină amiază (şi în plin program de lucru) trei rânduri de băuturi alcoolice, plus o a patra – bonus pentru acasă? Iar apoi să susţii că:
Dintotdeauna Mercedes-Benz a cultivat un set de valori prin care a dat dovadă de excelenţă pe parcursul timpului. Mai mult, povestea mărcii Mercedes-Benz este una despre pasiune. Pasiunea pentru perfecţiune, fascinaţie şi responsabilitate.

Cu totul întâmplător (şi poate fără nici o legătură demnă de luat în seamă), în aceeaşi zi, pe 16 mai, Spitalul Socola din Iaşi a introdus o nouă taxă: taxa pe alcoolism, plătită de fiecare pacient alcoolic care se internează. Şi aceasta pentru că nu mai face faţă numărului de bolnavi veniţi din cauza consumului de alcool. Explicând decizia, directorul Spitalului de Neuropsihiatrie Socola din Iaşi, conf. univ. dr. Calin Scripcaru, a menţionat: „Pentru fiecare pacient venit din cauza consumului de alcool se cheltuie peste 200 de lei. Banii vin de la Casa de Asigurări de Sănătate, deci de la fondul asigurărilor de sănătate, iar alcoolismul nu este o boala genetică, ci una provocată”.

Mercedes-Benz România, în cifre

Pentru Mercedes-Benz România este un an aniversar în care merită să te uiţi mai degrabă la trecut (mai exact, la istoricul glorios), decât la prezent. Şi aceasta pentru că indicatorii economici ai ultimilor ani nu sunt tocmai un motiv de laudă. În 2009, cu 185 de angajaţi, Mercedes-Benz România a consemnat o scădere „dramatică” a cifrei de afaceri, care a coborât la 393,75 milioane lei, în timp ce pierderile au urcat la 87,2 milioane lei.

După cum arată cifrele, perioada de vârf a importatorului auto s-a încheiat odată cu anul 2007, an în care a raportat un profit net de 44,77 milioane lei, la o cifră de afaceri de 1,2 miliarde lei.

Ulterior, în 2008, au fost raportate pierderi de 34,3 milioane lei, la o cifră de afaceri de 1,45 miliarde lei, rezultatete obţinute cu un efectiv mediu de 196 angajaţi.

Scăderea a continuat în 2009, cifra de afaceri a Mercedes-Benz România devenind de 3,6 ori mai mică faţă de nivelul anului 2007.

Mercedes-Benz România SRL este deţinută în proporţie de 100% de DAIMLER AG (Germania), iar preşedinte al Consiliului de Administraţie este cetăţeanul german Michael Grewe (24.11.1964)

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata