Autostrăzile lucrate sub standardele din ţările UE nu vor mai fi acceptate în România

0

Lucrările la autostrăzi care nu vor respecta standardele de calitate din ţările UE nu vor mai fi acceptate în România, de la constructorii care angajează aceste lucrări fiind aşteptată seriozitate şi în privinţa respectării termenelor asumate, a declarat, vineri, premierul Emil Boc, la Ministerul Transporturilor.

„Sunteţi parteneri corecţi ai statului român şi aşteptăm respectarea întocmai a graficului de implementare şi, evident, calitatea lucrărilor să fie aşa cum aţi lucrat în alte ţări din UE”, a spus premierul Emil Boc, la ceremonia de semnare a contractelor pentru cinci tronsoane în lungime totală de 98,1 km autostradă, cu o valoare de 693 milioane de euro, sumă asigurată din fonduri europene.

Primul-ministru a insistat şi asupra faptului că licitaţia a fost organizată corect, legal şi transparent şi a subliniat importanţa accelerării rambursărilor şi plăţilor efective.

„Plăţi către beneficiar sunt făcute în valoare de către 2,4 miliarde, prefinanţări 1,5 miliarde şi 0,9 miliarde sunt rambursări efective. Ne apropiem către un miliard de euro şi în ceea ce priveşte lucrări efective efectuate şi rambursate cheltuielile. (…)

Aici avem încă foarte mult de lucru, dar se va îmbunătăţi şi plata către beneficiari, având în vedere că, odată ce contractul a fost semnat, se pot da prefinanţări şi se poate efectiv intra în lucru în teren astfel încât cei 100 de km de autostrăzi să fie finalizaţi la termen. (…) În 2013, dacă nu greşesc, aceste tronsoane de autostradă vor fi gata”, a spus şeful Guvernului.

Potrivit acestuia, în România sunt în prezent contractate proiecte în valoare de 12,8 miliarde de euro, cărora li se adaugă cele 700 milioane euro din contractele semnate vineri.

„Ajungem la 13,5 miliarde, bani serioşi care schimbă faţa acestei ţări şi vor aduce locuri de muncă şi vor contribui la creşterea economică a ţării. (…)

Fiecare investiţie, proiect european care se semnează şi intră în implementare consolidează ieşirea României din recesiune şi pune un element serios pentru consolidarea creşterii economice din acest an. Banii europeni reprezintă resursa suplimentară pe care România o are pentru a-şi accelera creşterea economică”, a spus premierul.

Emil Boc a ţinut să o felicite pe ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, „pentru deblocarea absorbţiei fondurilor europene pe componenta transporturi”.

Cele cinci contracte semnate vineri vizează proiectarea şi execuţia următoarelor tronsoane de autostradă:

– Autostrada Timişoara-Lugoj, Lotul 1, în valoare de 63,62 milioane euro cu TVA, ce va fi realizat de UMB – Tehnostrade;
– Autostrada Nădlac-Arad şi drum de legătură Lotul 1, în valoare de 115,80 milioane euro, constructor Asocierea Romstrade – Monteadriano;
– Autostrada Nădlac-Arad şi drum de legătură Lotul 2, compania câştigătoare a licitaţiei fiind Alpine, iar valoarea contractului 124,45 milioane euro;
– Autostrada Lugoj-Deva Lotul 1, contract în valoare de 205,90 milioane euro câştigat de Tirrena Scavi;
– Autostrada Orăştie-Sibiu Lotul 3, câştigat de compania IMPREGILO, valoarea contractului – 182,91 milioane euro.

Toate contactele sunt pentru proiectare şi execuţie. Valoarea totală a acestora este de 692,68 milioane euro.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.