De ce îi captivează afacerea DSK pe francezi

0

Afacerea DSK îi captivează pe francezi pentru că este inedită în istoria politică şi are toate ingredientele: sex, politică, putere, bani, media, scrie ziarul Le Parisien în ediţia de joi.(19 mai 2011)

In ultimele zile, francezii nu vorbesc decât de scandalul în care este implicat Dominique Strauss-Kahn. Acasă, la cafenea, pe stradă, subiectul a trezit adevărate pasiuni. Şi fiecare îşi dă cu părerea, comentează ultimele informaţii apărute pe Net, spune ultimul banc legat de acest incident, toată lumea se ambalează.

Sociologul Michel Wievorka explică aceste pasiuni declanşate prin faptul că acest caz concentrează un „fascicul de simboluri”: „emoţia brută în faţa unui om care se află atât de sus şi care cade atât de jos”, accentuată de imaginile şocante cu un DSK încătuşat şi răvăşit.

Incidentul are toate ingredientele pe care nici cel mai îndrăzneţ scenarist al acelor seriale americane atât de îndrăgite de telespectatorii francezi nu ar fi îndrăznit vreodată să le adune într-o singură poveste, incluzând şi suspansul.

„Politică mondială şi naţională; bărbatul alb şi puternic în faţa femeii modeste de culoare, ceea ce ne trimite la chestiuni legate de morală, de rasă, de clasă şi de sex; dezvăluirea riscurilor complicităţii între politic şi mass-media, care creează imaginea unei elite, contrară celei pe care o au francezii ordinari care aşteaptă altceva”, spune sociologul.

Potrivit lui Wievorka, viitoarea campanie prezidenţială s-ar putea reorienta spre mai multe idei de fond, spre valori. In timp ce poporul comentează, clasa politică, şi de dreapta şi de stânga, se arată foarte discretă.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.