Principalele televiziuni italiene amendate pentru că au difuzat o înregistrare cu Berlusconi

0

Posturile publice de televiziune Rai Uno, Rai Due şi Rai Quattro, dar şi cele comerciale Canale Cinque şi Italia Uno au fost amendate pentru că telejurnalele au transmis o intervenţie a lui Silvio Berlusconi în campania electorală pentru turul doi de scrutin al alegerilor locale la Milano şi Napoli.

Postul de televiziune Rai News informează marţi (24 mai 2011) că televiziunile au preferat să încalce o lege parlamentară decât să refuze discursul premierului.

Autoritatea pentru Garantarea Comunicaţiilor /AGCOM/ a amendat cinci posturi de televiziune cu sute de mii de euro pentru că au transmis în 20 mai o înregistrare cu Silvio Berlusconi. Premierul este unul dintre liderii naţionali care s-a implicat în campania electorală pentru alegerile locale şi, din motive de şanse egale, nu ar fi trebuit să apară pe micile ecrane, potrivit unei legi parlamentare.

Prin urmare, Rai Uno şi Rai Quattro au fost amendate cu 258.000 de euro, pentru că au mai făcut o greşeală similară. Rai Due şi televiziunile lui Berlusconi Canale Cinque şi Italia Uno au primit o amendă de 100.000 de euro.

Preşedintele AGCOM, Corrado Calabro, a precizat că a fost vorba despre „o evaluare juridică şi nu politică. Comisia a studiat situaţia în termeni tehnici şi juridici, iar sancţiunile sunt consecinţe naturale”, a precizat el.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.