Salvaţi Copiii avertizează părinţii despre responsabilitatea de a-şi apăra copiii de mediul nociv online

0

Salvaţi Copiii România, coordonator al unui serviciu gratuit de informare privind utilizarea în siguranţă a internetului de către copii, avertizează părinţii asupra responsabilităţii lor privind activitatea copiilor pe internet.

Luând în considerare recentul caz al dispariţiei celor două fetiţe a căror activitate pe reţeaua socială Facebook este prezumată a avea o legătura directă cu această situaţie îngrijorătoare, organizaţia sesizează riscurile din mediul on line, precum ameninţarea, racolarea, exploatarea sexuală, furtul de date sau abuzul emoţional.

Duminică, 22 mai, două fete, de 11 şi 13 ani, au dispărut din Constanţa. Părinţii au declarat că aflaseră de faptul că fetele aveau în lista lor de prieteni persoane considerate de copii „de încredere”.

Plecând de la această situaţie, poliţiştii au folosit în ancheta lor inclusiv informaţii de pe conturile de Facebook ale celor două fete care conţineau mesaje schimbate cu persoane suspectate că s-au aflat la originea fugii lor de acasă. Din fericire, fetele au fost găsite de poliţişti după trei zile de căutări, înainte ca întâlnirile planificate pe Facebook să se producă.

Drama celor două familii constituie un semnal de alarmă pentru toţi ceilalţi părinţi a căror atitudine de indiferenţă faţă de activitatea online a copiilor lor poate avea consecinţe nedorite pentru viaţa şi educaţia acestora, subliniază organizaţia.

Pentru a preîntâmpina situaţiile de acest fel şi în scopul oferirii în timp util de soluţii celor care doresc să fie sprijiniţi, Salvaţi Copiii coordonează, prin programul „Safer Internet”, finanţat de Comisia Europeană, un serviciu naţional de informare şi consiliere, gratuit şi care se adresează cu prioritate copiilor, părinţilor şi cadrelor didactice.

Localizat pe portalul www.sigur.info, Helpline-ul oferă utilizatorilor mijloace diverse de contactare, apelurile fiind preluate de coordonatorul Helpline şi de operator, la tel. 0744 300476, chat Yahoo Messenger / Meebo sau email helpline@sigur.info.

Soluţiile oferite pot fi consiliere telefonică sau prin chat ce asigură o informare generală sau specifică situaţiei semnalate, privind riscurile online, site-urile indicate pentru anumite categorii de vârstă sau cele care trebuie evitate, consiliere psihologică (prin îndrumare către specialiştii centrelor de consiliere Salvaţi Copiii), consiliere tehnică privind dificultăţile în folosirea calculatorului şi a telefonului mobil, consiliere juridică privind legislaţia şi demersurile legale posibile, cu sprijinul departamentului juridic al organizaţiei, informare generală privind programul Sigur.info, activităţile în curs sau cele planificate, parteneri, redirecţionare către specialişti sau autorităţi competente pentru probleme complexe care se află în responsabilitatea acestora, privind telefonia mobilă, accesul la internet, alte situaţii privind educaţia şcolară sau protecţia copilului.

În România, în perioada aprilie 2009 – aprilie 2011, componenta Helpline a primit peste 616 de apeluri şi sesizări din partea copiilor şi adulţilor, printre problemele semnalate numărându-se: hărţuirea şi abuzul pe internet (206), furtul de date personale (140), cazurile de fraudă şi/sau spam (25), pornografie (20) şi şantaj (20).

Site-ul www.sigur.info este dedicat informării copiilor şi adulţilor privind utilizarea fără riscuri a internetului de către copii şi tineri. Sesizările au fost numeroase şi se rezolvă prin trimiterea, fie direct de către victimă, fie prin intermediul specialiştilor Sigur.info, a unei cereri de blocare a agresorilor sau de dezactivare a unui cont creat în mod abuziv.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.