Cesarom va investi 14 milioane de euro în fabrica de la Cluj Napoca

0

Cesarom va investi 14 milioane de euro până la finele anului 2013 în modernizarea fabricii de la Cluj Napoca, se arată într-un comunicat al companiei.

„Lansarea unei noi linii de producţie şi modernizarea celor deja existente va determina şi creşterea cotei de piaţă a Cesarom de la 42% în acest an, la 45% până în 2013”, a spus Eduard Măcărescu, director de operaţiuni al Cesarom.

Cea mai mare parte a investiţiei va fi absorbită de noua linie de producţie de plăci ceramice porţelanate. Aceasta va fi inaugurată în cursul anului 2012 şi va determina o majorare cu 30% a capacităţii anuale de producţie a Cesarom. Astfel, dacă în 2011 compania va produce 6,5 milioane de metri pătraţi de plăci ceramice, în 2013 va ajunge la aproximativ 8,5 milioane de metri pătraţi.

De asemenea, Cesarom va investi până în 2013 şi în infrastructura unităţii de producţie de la Cluj Napoca.

Noua linie de producţie va asigura şi creşterea portofoliului de produse Cesarom. Compania are astfel în plan producţia de noi tipuri de plăci ceramice diferite ca dimensiune, dar şi lansarea unor noi modele de plăci ce se vor diferenţia prin texturi şi motive inedite. Noua linie de producţie va asigura în plus şi exploatarea la maximum a posibilităţilor cromatice.

Privind investiţiile aferente anului în curs, directorul de operaţiuni al companiei a subliniat că acestea se vor ridica la un total de patru milioane de euro. Această sumă este absorbită de modernizarea liniei de producţie de plăci ceramice decorative, dar şi de îmbunătăţirea din punct de vedere tehnologic a întregii fabrici.

În ceea ce priveşte exporturile companiei, Christian Morath, director general al Cesarom, a afirmat că, dacă pentru 2011, compania are în plan menţinerea acestora la 5% din totalul cifrei de afaceri, în 2012 acestea se vor ridica la 7% din business-ul companiei.

Cesarom estimează, pentru 2011, menţinerea cifrei de afaceri la nivelul 2010, la aproximativ 38,5 milioane de euro, şi creşterea cotei de piaţă la 42%, comparativ cu 38% în 2010. Referitor la piaţa locală de plăci ceramice, compania preconizează că aceasta va înregistra în 2011 un recul de 10%, similar celui din 2010.

Cesarom este unul dintre brandurile cu tradiţie din România, având o istorie de peste 40 de ani. Compania a devenit, începând cu 2004, membră a grupului austriac Lasselsberger. O dată cu intrarea în grupul Lasselsberger, compania şi-a schimbat numele în Lasselsberger SA, dar a păstrat marca de produs Cesarom.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.