Cum combinăm CORECT alimentele la o masă?

2

– De ce este important cum combini alimentele? Pentru a le digera complet. Daca mancarea ajunge in intestinul tau incomplet digerata, ea intra in putrefactie in interiorul organismului tau si poate ramane blocata acolo ani de zile. Astfel vei avea in tine o sursa constanta de substante toxice care te otravesc zi de zi, te expun foarte multor boli si dezvolta un mediu excelent pentru dezvoltarea bacteriilor daunatoare, dar si parazitilor intestinali.

De asemenea se formeaza si PLACA MUCOIDA care poate sa stea in intestinul unui om chiar si 10 ani, si poate fi eliminata de obicei prin metode de detoxifiere precum: fibre vegetale, ceaiuri diuretice sau clisme etc.
Toate  aceste lucruri te expun foarte multor BOLI precum cancerul, toate bolile de piele, bolile digestive, felurite parazitoze, constipatie, hepatita, candidoza si asa mai departe.

Probabil iti suna infiorator, insa daca vei combina alimentele gresit zi de zi, pentru cativa azi sau zeci de ani, cu siguranta organismul tau se va imbolnavi. Asadar sa nu te surpirinda faptul ca esti bolnav cronic daca in ultimii 5-10 ani ai mancat cartofi pai cu gratar de 7 ori pe saptamana si dulciuri de 3 ori pe zi, arată Vindecator.com.

 

Ce se intampla in stomac de fapt ?

1. Cand mancarea ajunge in stomac, sucul gastric isi ajusteaza acidiatea (PH) si ENZIMELE astfel incat mancarea sa fie digerata cat mai bine (complet).

2. Consumanad impreuna doua alimente care au nevoie de ajustari DIFERITE ale sucului gastric rezulta: un suc gastric care NU digera complet NICI UNUL dintre alimente.

3. Mancarea ajunge in intestine incomplet digerata si intra in PUTREFACTIE.

4. Rezultatul: acumulare de substante toxice in intestin => Cedeaza unele organe (ficat, pancreas, rinichi etc) si rezulta=>  boala cronica.

5. Toate astea se intampla chiar daca consumam alimentele cele mai BIO si naturale, dar le combinam gresit.

 

Regulile de combinare a alimentelor

Combinatiile de alimentele se impart in 3 categorii:

1. Combinatia optima (*DA) – care este CEA MAI BUNA alegere pe care o poti face pentru a avea o digestie completa.

2. Combinatia medie (*Neutru) – cu putin efort tubul poate face fata unei astfel de combinatii INSA este bine sa nu faci ABUZ de astfel de combinatii deoarece ti-ar putea dauna.

3. Combinatiile daunatoare(*NU) – combinand astfel alimentele ai toate sansele ca digesita ta sa fie un esesc. Te vei alege cu BALONARI, CONSTIPATIE/DIAREE, MULTE GAZE iar repetand greaseala ani la rand te vei alege cu boli cronice.

*Listeaza tabelul de mai jos si consulta-l zilnic inainte de masa pana cand iti faci un obicei din a combina alimentele corect:

Combinatii nerecomandate (RELE)

1. Stomacul NU poate digera două alimente concentrate in acelasi timp (aliment concentrat inseamana orice aliment care nu este leguma cruda sau fruct)
In special cele bogate in proteine care contin doua surse de proteine diferite. Adica nu amestecam intre ele niciodata, la aceeasi masa, carnea cu ouale, cu branzeturile si cu leguminoasele (fasole,mazare,linte).

2. Nu amesteca niciodata PROTEINELE ANIMALE (carne, branzeturi, oua) cu cele bogate in AMIDON (paste, paine, cartofi, orez, produse de patiserie, leguminoase)
Proteinele animale necesita un fel de enzime pentru a fi digerate in timp ce amidonul are nevoie de cu totul alte enzime. E o contradicitie la nivel enzimelor care face ca niciunul din alimente sa nu se digere complet (asadar: NU cartofii pai cu friptura, NU paste cu carne si NU produse de patiserie umplute cu carne).

3. Nu combinati fructele si dulciurile (zaharul) cu restul mancarii.
Fructe se consuma DOAR pe stomacul gol. Asadar, ori cu minim 30 min inainte sau cu 2 ore dupa masa.
Zaharul, mierea, fructoza sau dextroxa inhiba secretia sucului gastric astfel ca amestecandu-l cu restul mancarii te vei simti FOARTE BALONAT si inconfortabil dupa masa. Asadar FARA DESERT!

*Daca cumva simti nevoia puternica de a manca dulce dupa masa, inseamna ca nu mananci conform tipului tau de metabolism.

4. Nu amesteca alimentele GRASE (unt, untura, smantana, slanina si uleiurile) cu cele bogate in PROTEINE, dar nici cu cele bogate in AMIDON.
In primul rand grasimile amestecate cu proteine ingreuneaza foarte mult trecerea mancarii din stomac in intestin.
In al doilea rand grasimile amestecate cu amidonul formeaza un bol alimentar indigest insa extrem de bogat in calorii goale (neinsotite de nutrientii necesari pentru a putea fi utilizate de corp => se depun).

5. Nu consuma APA nici la masa, nici dupa masa!
Consumand apa la masa nu faci altceva decat sa diluezi sucurile gastrice, iar astfel digestia devine foarte proasta. Consumand apa imediat dupa masa faci cam acelasi lucru.
Apa se bea cu minim 20-30 min inainte de masa.

6. Laptele este cel mai bun GOL (la fel si pepenele, doar gol).
Nu se amesteca cu nicun aliment, exceptie face painea integrala insa nu in exces.

7. Nu combinam fructele acide cu cele dulci in acelasi timp.
Cele acide (portocala, marul, fructele de padure etc) se pot combina intre ele insa cele dulci se consuma un singur fel odata (doar banane sau doar pere etc.)

 

Asadar cum mancam corect ?
– combinaţii recomandate (BUNE
)

1. Proteinele animale le combinam cu LEGUME sarace in amidon (in special cele verzi si cele bogate in apa – patrunjel, spanac, rosie, castravete, ardei, broccoli, varza etc.)

2. La fel GRASIMILE se asociaza foarte bine si ele cu legumele usoare.

3. Alimentele bogate in AMIDON (paste, cartof, paine, porumb, orez etc) se completeaza excelent cu LEGUMINOASELE (fasole, mazare, linte,bob, naut)

4. Se consuma DOAR pe stomacul gol: fructele si laptele (iar cand mananci pepene, nu il combina cu alt fruct).

5. Tot ce este dulce – DOAR pe stomacul gol
Renuntati la desert dupa masa! Asa cum am mai spus zaharul de orice tip inhiba puternic enzimele responsabile cu digestia. Desertul (fie el un fruct) e un obicei foarte nesanatos care strica grav calitatea digestiei si totusi este atat de practicat peste tot.

Tineti cu incredere cont de aceste reguli de fiecare data cand mancati si veti constata singuri ca, dupa masa, va veti simti mai impliniti si mai energici, nu va veti balona niciodata, va veti imbunatati sanatatea generala si va veti intari organismul pe termen lung, deoarece eliminati una din principalele cauze ale bolilor cronice (numite si bolile stilului de viata).

Citește și
2 Comentarii
  1. lvius spune

    mutumesc din inima pt acest articol

  2. Cristina spune

    In tabel scrie ca putem combina Amidonoasele(paine ,fainoase….) cu branzeturi fainoasele sunt carbohidrati iar branzeturile proteine…. Cred ca am ineles eu ceva gresit si nu stiu ce…. Ma poate Lumina cineva? Va rog frumos….

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.