FMI a obţinut ce a vrut: restricţiile pentru înfiinţarea hypermarket-urilor au fost eliminate

0

– Guvernul s-a obligat, la presiunea Comisiei Europene, sa inlature restrictiile privind deschiderea marilor lanturi de retail, prin eliminarea cerintelor legate de acordul magazinelor concurente la emiterea autorizatiei si prezentarea unui studiu de impact de catre investitorul care solicita avizul

Toate aceste restrictii trebuie eliminate pana in luna septembrie, releva memorandumul de intelegere convenit de Guvern cu Comisia Europeana in urma evaluarii efectuate de Executivul UE in aprilie-mai, impreuna cu Fondul Monetar International, scrie Bloombiz.ro.

„Vor fi eliminate restrictiile la infiintarea magazinelor de vanzare cu amanuntul. Guvernul trebuie sa elimine dispozitiile legale care impun un test privind necesitatile economice si implicarea concurentilor in procedura de autorizare a deschiderii magazinelor de vanzare cu amanuntul cu suprafata mare, pana in septembrie 2011, conformand legislatia relevanta cu directivele europene in domeniu”, se arata in document.

Legislatia in vigoare, adoptata in 2004, stabileste ca deschiderea structurilor de vanzare cu amanuntul cu suprafata mare, de peste 1.000 de metri patrati, este autorizata de catre o comisie constituita la nivel autoritatii locale, din care face parte, alaturi de reprezentantii autoritatilor locale si ai asociatiilor profesionale, patronale si de protectie a consumatorilor, si un reprezentant al agentilor economici din imediata vecinatate a centrului comercial pentru care este ceruta autorizatia.

In acelasi timp, solicitarile de deschidere a unor astfel de magazine trebuie insotite obligatoriu de „un studiu de piata si impact”, care sa prezinte motivul alegerii locului respectiv, harta comerciala a zonei, descrierea tipologica a structurilor de vanzare existente in zona, caracteristicile demografice si sociale ale zonei (structura populatiei, venituri, obiceiuri de consum), impactul deschiderii noului magazin din punct de vedere urbanistic, socio-economic si comercial, dar si impactul asupra comertului existent, respectiv protejarea structurilor de vanzare existente si „evitarea disfunctionalitatilor” din mediul concurential.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.