EUR
4,83 RON
(+0.01%)
USD
4,47 RON
(+0.15%)
GBP
5,48 RON
(+0.12%)
CHF
4,58 RON
(-0%)
BGN
2,47 RON
(-0.08%)
BYN
1,73 RON
(+0.15%)
CAD
3,14 RON
(+0.77%)
RSD
0,04 RON
(-0.02%)
AUD
2,68 RON
(+0.37%)
JPY
0,04 RON
(+0.12%)
CZK
0,17 RON
(+0.42%)
INR
0,06 RON
(+0.37%)

 

Aberaţiile noii taxe auto

Proiectul privind taxa auto stabileşte că prima vânzare a unei maşini e luată în calcul din momentul intrării în vigoare a acestui act normativ, chiar dacă respectivul vehicul a mai fost tranzacţionat în România. În cazul maşinilor mai vechi, taxa ajunge să fie mai mare de câteva ori decât valoarea modelelor respective.

Varianta de calcul prezentată în proiect conduce şi la câteva rezultate absurde, mai ales pentru că se referă şi la autovehiculele aflate deja în circulaţie în România, scrie Adevărul.

Astfel, la unele maşini mai vechi, taxa ajunge să fie mai mare de câteva ori decât valoarea de piaţă a respectivelor modele. Astfel, în cazul unei Dacia 1310 din anul 2002, taxa este de 1.995 de euro (cu reducerea de 30%), în timp ce modelul respectiv poate fi găsit, pe site-urile de profil, la sume între 900 şi 1.400 de euro.

În cazul unui Aro 320 Pick-up, cu motor de 3.119 de cm cubi, fabricat în 1996, taxa de poluare este de 29.661 de euro. Maşina res­pectivă (preferată în special de agricultori) este evaluată, în momentul de faţă, la 1.500- 2.000 de euro.

Proiectul privind taxa auto stabileşte că prima vânzare a unei maşini e luată în calcul din momentul intrării în vigoare a acestui act normativ, chiar dacă respectivul vehicul a mai fost tranzacţionat în România. În cazul maşinilor mai vechi, taxa ajunge să fie mai mare de câteva ori decât valoarea modelelor respective. 

Varianta de calcul prezentată în proiect conduce şi la câteva rezultate absurde, mai ales pentru că se referă şi la autovehiculele aflate deja în circulaţie în România.

Astfel, la unele maşini mai vechi, taxa ajunge să fie mai mare de câteva ori decât valoarea de piaţă a respectivelor modele. Astfel, în cazul unei Dacia 1310 din anul 2002, taxa este de 1.995 de euro (cu reducerea de 30%), în timp ce modelul respectiv poate fi găsit, pe site-urile de profil, la sume între 900 şi 1.400 de euro.

În cazul unui Aro 320 Pick-up, cu motor de 3.119 de cm cubi, fabricat în 1996, taxa de poluare este de 29.661 de euro. Maşina res­pectivă (preferată în special de agricultori) este evaluată, în momentul de faţă, la 1.500- 2.000 de euro.

Citește și
3 Comentarii
  1. nicu spune

    domnul ministru al mediului sa mearga in ungaria sa dea legi.Acolo il taie ungurii.

  2. florin spune

    Niste nenorociti! Doar nu ar face o lege care sa-i incurajeze pe fermieri si agricultori sa munceasca. O sa-i scoata in faliment!

  3. Dorin spune

    Vai si amar de tara asta, ajunge un ungur sa dea legi in Romania, RUSINE BASE, La el in tara care este taxa de prima imatriculare ? de vina e curva de masa ca l-a facut!!! sa incurajam Loganu care atunci cand vrei sa intri intr-o depasire trebuie oprit aerul conditionat, altfel risti cu viata …nici copii copiilor vostrii nu vor plati pacate facute de voi, NISTE NENOROCITI ORDINARI

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata