Boeing: flota mondială va număra aproape 40.000 de avioane până în 2030

Potrivit unui raport al companiei Boeing, flota mondială se va dubla la 39.530 avioane, iar traficul aerian de pasageri va creşte în medie cu 5,1 %, scrie Le Figaro în ediţia de joi (16 iunie 2011).

Criza datoriei publice a ţărilor industrializate, tulburări politice în Africa de Nord şi în Orientul Mijlociu, mişcări sociale şi revendicări salariale ocazionale în China, consecinţele exploziei de la centrala nucelară Fukushima din Japonia, iată tabloul instabilităţii care domină planeta, plus nenumăratele crize.

În pofida acestei situaţii, viitorul transportului aerian, care este direct corelat cu creşterea produsului naţional brut mondial, este extrem de promiţător, se spune în ultimul studiu al companiei Boeing.

Constructorul american şi-a revizuit chiar în creştere previziunile de livrare a 33.500 de noi aparate (de toate categoriile), pe perioada 2011-2030, adică 2.600 de aparate în plus faţă de ceea ce fusese prevăzut în studiul precedent. Această piaţă reprezintă o cifră de afaceri estimată la 4.000 de miliarde de dolari.

Potrivit Boeing, flota mondială va creşte de peste două ori, ajungând la 39.530 de aparate, în timp ce traficul aerian de pasageri va avansa în medie cu 5,1 %.

„Am revizuit în creştere previziunile după ce am văzut că traficul mondial a crescut cu 8 % în 2010 după o scădere de 2 % în 2009. Este vorba de o viziune pe termen lung, care arată că transportul aerian continuă să crească în pofida crizelor”, a precizat Randy Tinseth, director de marketing la Boeing aviaţie comercială (BCA).

Boeing, la fel ca şi Airbus, este optimist, deoarece pe piaţă s-au produs mai multe schimbări. Preţul petrolului, de peste 100 de dolari barilul determină scoaterea din circulaţie a avioanelor mai vechi, care consumă mult carburanţi, în ţările dezvoltate din Europa şi America. Această reînnoire a flotelor va reprezenta 40 % din totalul livrărilor, potrivit raportului Boeing.

Segmentul aparatelor de tip mediu-curier va creşte cel mai mult: avioanele de tip Airbus A 320 sau Boeing B 737 vor reprezenta 70 % din livrările pe perioada menţionată. Noi actori vor rivaliza cu Airbus şi Boeing.

De asemenea, au fost lansate câteva proiecte în Rusia şi Japonia. Constructorul american nu se simte ameninţat de aceşti noi actori. „Piaţa aparatelor de tip mediu-curier creşte puternic. Este suficient de mare pentru ca noi şi Airbus să ne dezvoltăm şi să facem loc şi noilor concurenţi”, a explicat Randy Tinseth.

El a adăugat că avionul chinez va avea „cu siguranţă mult succes într-o zi, dar nu imediať. Pentru a contracara ofensiva avionului CSeries, Airbus a lansat A 320 NEO (remotorizat) care va oferi din 2015 aceleaşi performanţe în materie de consum de carburanţi.

În ceea ce priveşte compania Boeing, „ea va evalua două opţiuni: remotorizarea modelului B 737 sau lansarea unui aparat nou”, a declarat Randy Tinseth.

Piaţa aeronautică va fi alimentată şi de cererile de echipamente ale ţărilor emergente. Asia pacifică, mai ales India şi China, ar trebui să aibă o creştere anuală a traficului aerian de 7 % pe perioada menţionată.

Regiunea Asia-Pacific va absorbi o treime din volumul de avioane noi, adică 11.450 unităţi, în valoare de 1.570 de miliardele de dolari. „China va deschide 97 de aeroporturi noi până în 2020”, potrivit lui Randy Tinseth.

Loading...
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.