„Copou”, marca Iaşului, a devenit proprietatea finului primarului Nichita. „Apărătorii” mărcii s-au dovedit a fi nişte păcălici

– Schrotter, Oprea şi Ficu au permis înregistrarea definitivă a marcii „Copou” de către finul primarului Iaşului

În campania electorală pentru alegerile locale din 2008, presa ieşeană a descoperit faptul că firma „Laser Co” SRL Iaşi, deţinută Gabriel Popa – finul primarului Gheorghe Nichita -, a înregistrat marca COPOU. La acel moment, subiectul  a devenit „mană cerească” pentru adversarii politici ai dorohoianului.

Astfel, Dumitru Oprea (cândva un rector de renume, acum o figură ştearsă în cadrul filialei ieşene a partidului de guvernământ), Irina Schrotter (cea mai cunoscută „croitoreasă cu diplomă de medic”) şi Anghel Ficu (un modest consilier local liberal) au demarat ample acţiuni de imagine împotriva înregistrării mărcii şi au depus opoziţii la OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci).

 

Ficu a câştigat o bătălie, Schrotter şi Oprea au dezertat „din prima”

În februarie 2009, Anghel Ficu nu a scăpat ocazia de „a ieşi la televizor” pentru a anunţa ieşenii că a ieşit învingător, blocând înregistrarea mărcii „Copou” de către firma lui Gabriel Popa.

„În data de 24 martie 2008 am depus cererea de opoziţie faţă de solicitarea de înregistrare a mărcii COPOU. În tot acest timp, am tot sunat la OSIM şi am cerut detalii despre stadiul judecării cauzei, dar abia astăzi, 11 februarie 2009, am primit răspuns. Mi s-a acceptat cererea de opoziţie, deci nu s-a acceptat înregistrarea brandului Copou. Mă bucur că am reuşit să blochez confiscarea brandului Copou”, a declarat la acea vreme Anghel Ficu (foto).

Demn de menţionat este că, la momentul „anunţului victorios” al lui Anghel Ficu, ceilalţi doi opozanţi, Dumitru Oprea şi Irina Schrotter (foto), habar nu aveau ce s-a întâmplat cu opoziţiile lor, dovadă a faptului că nu au fost interesaţi de „salvarea” mărcii COPOU – ca o valoare a Iaşului -, ci au urmărit doar interesul personal şi câştigul de capital electoral.

Citeste si:  Procedura de autorizare a activităţii de schimb valutar

Între timp, Anghel Ficu s-a însurat (a doua oară), şi-a mai înfiinţat o firmă („Profinex Consulting”, anterioara fiind din 2008 – „Development Training Consulting”) şi… s-a culcat pe o ureche în ceea ce priveşte marca Copou.

Prin urmare, dintre „bravii” apărători ai mărcii COPOU ieşiţi la lumină în campania electorală,  nu a mai rămas nici unul care să urmărească până la capăt procesul de înregistrare şi să facă demersurile nescesare pentru ca această marcă să nu devină proprietatea unei firme private.

Rămasă singură pe „câmpul de luptă”, „Laser Co” şi-a dus, nestingherită, planul la bun sfârşit: a depus contestaţie (conform legislaţiei în vigoare la acea dată) şi, în cele din urmă, a obţinut înregistrarea mărcii COPOU exact aşa cum a cerut, pe clasele 35, 36 şi 43:

Citeste si:  NATHALIE CONF SRL - notificare privind deschiderea procedurii de insolvenţă

35 – Publicitate; gestiunea afacerilor comerciale; administraţie comercială; lucrări de birou
36 – Asigurări; afaceri financiare; afaceri monetare; afaceri imobiliare
43 – Servicii de alimentaţie publică; servicii de cazare publică.

 

O scăpare OSIM şi o nouă şansă… de propagandă electorală!

După cum a precizat şi în urmă cu trei ani, când a pornit acest scandal, consilierul în proprietate industrială autorizat pentru domeniul mărcilor Liviu Vatavu consideră că înregistrarea mărcii COPOU reprezintă o „scăpare” a Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) deoarece „cuvântul «Copou» este o indicaţie geografică şi nu poate fi admis la înregistrare ca marcă, conform articolul 5, litera c din Legea nr. 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice. Acest articol stabileşte că «sunt excluse de la protecţie şi nu pot fi înregistrate mărcile care sunt compuse exclusiv din semne sau indicaţii putând servi în comerţ pentru a desemna originea geografică»”.

Acum, când procesul de înregistrare a fost finalizat, societăţii „Laser Co” SRL Iaşi i se recunoaşte dreptul exclusiv asupra mărcii COPOU şi devine astfel singura persoană (juridică, în acest caz) care o poate folosi (pentru serviciile din clasele 35, 36 şi 43) şi care, în acelaşi timp, o poate interzice oricărui alt utilizator.

Citeste si:  Clanul Cordunenilor, destructurat de poliţişti

„Din momentul în care marca este deja atribuită, iar perioada legală de opoziţii/contenstaţii s-a încheiat, OSIM nu mai poate interveni în nici un fel pentru a retrage dreptul asupra mărcii, chiar dacă sesizează că, din lipsă de vigilenţă, a comis o eroare. În aceste condiţii, întregistrarea mărcii «Copou» se va putea anula numai pe baza unei hotărâri a instanţei”, a subliniat Liviu Vatavu.

Aşadar, odată acordată, renumita marcă a Iaşului ar putea fi recuperată doar în urma unui proces intentat firmei „Laser Co” SRL. Şi cum alegerile se apropie ameninţător, ar fi timpul ca alde Oprea, Schrotter sau Ficu să se dea de ceasul morţii că ei sunt trup şi suflet pentru Iaşi (Irina Schrotter are şi o marcă înregistrată pe această temă!) şi să solicite în instanţă anularea mărcii…

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

close