Renault se extinde în Rusia prin preluarea AvtoVAZ

Fabrica din Moscova a Renault lucrează la întreaga sa capacitate pentru a reuşi să atingă obiectivul de creştere cu 40% a vânzărilor în Rusia, la 2,7 milioane de vehicule, a anunţat Bruno Ancelin, directorul diviziei din Rusia a producătorului auto francez, transmite Reuters.

De asemenea, Renault vrea să-şi extindă prezenţa în Rusia, prin preluarea unei participaţii majoritare la cel mai mare producător auto rus, AvtoVAZ, datorită creşterii rapide a pieţei auto, pe fondul redresării cheltuielilor consumatorilor, după declinul cauzat de criza financiară globală.

„Majoritatea producătorilor auto şi-au revizuit în creştere estimările pentru 2011, până la 2,7 milioane de vehicule. Cred că vom fi aproape de 2,7 milioane”, a declarat Bruno Ancelin.

The Association of European Businesses (AEB), instituţia care monitorizează vânzările auto în Rusia, a estimat o creştere a vânzărilor la 2,35 milioane de unităţi în acest an.

Ancelin susţine că majorarea vânzărilor va veni de la creşterea „naturală” sprijinită de redresarea economiei, precum şi de la programul „Rabla”, derulat de guvernul de la Moscova. Directorul diviziei din Rusia a Renault a estimat că până în 2015-2016 vânzările auto pe piaţa rusă ar putea ajunge la patru milioane de unităţi.

Renault, împreună cu partenerul nipon Nissan, intenţionează să preia o participaţie de 51% în AvtoVAZ, guvernul rus fiind de acord cu acestă tranzacţie.

Firma de investiţii Troika Dialog, împreună cu Renault şi compania de stat Russian Technologies, deţin, fiecare, 25% plus o acţiune din producătorul auto rus AvtoVAZ. În decembrie 2007, Renault a plătit un miliard de dolari pentru participaţia sa la AvtoVAZ.

„Directorul general al alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, vrea ca negocierile să se finalizeze până la sfârşitul acestui an. Următorul pas este achiziţionarea a încă 25% din AvtoVAZ”, a afirmat Ancelin.
Guvernul rus a semnat recent acorduri cu Sollers, Ford, Volkswagen, General Motors şi un consorţiu alcătuit din AvtoVAZ, Renault-Nissan, Izhavto şi KamAZ.

GM va investi aproximativ un miliard de dolari pentru extinderea şi modernizarea facilităţilor din Rusia, iar Volkswagen va investi 900 milioane de dolari.

Înainte de criza din 2009, piaţa auto din Rusia era a doua ca mărime din Europa, cu vânzări de 2,9 milioane de maşini, faţă de 3 milioane în Germania. Din cauza crizei, vânzările auto în Rusia au scăzut la 1,5 milioane de vehicule, în timp ce subvenţiile auto acordate în Germania au dus la creşterea vânzărilor, la 3,8 milioane de vehicule.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.