14 moduri în care supermarketurile vă păcălesc să cheltuiţi mai mulţi bani

– Exista un motiv pentru care mama ne spunea intotdeauna sa facem o lista de cumparaturi si sa ne limitam la ea.

Fiecare zonă dintr-un supermarket, de la locurile de parcare si pana la casa de marcat, este creata sa va „tenteze” spre a cheltui mai multi bani si sa cumparati mai multa mancare decat aveti nevoie.

Clientii se pot duce la magazin pentru a lua lapte, dar se intorc cu o punga de cereale (era la reduceri), o bagheta proaspata (mirosea atat de bine), o punga de chipsuri si sos salsa (pentru amuzament), cateva cutii de supa (daca tot esti in magazin) si o revista (Jennifer se intalneste cu cine?!).

Toate la un loc creeaza supermarketul ca fiind „retail nirvana”, adica a avea bunul potrivit, la locul potrivit si la pretul potrivit, arată Businessinsider.com.

 

1. Vom incepe cu carucioarele de cumparaturi.
Aceasta inventie a anului 1938 a fost creata pentru a permite clientilor sa faca cumparaturile mai mari intr-un mod mai simplu.

2. Cele mai multe supermarketuri aseaza departamente de mare acoperire, cum ar fi florariile sau bunuri proaspat scoase din cuptor aproape de usa de la intrare, pentru a le intalni in momentul in care caruciorul de cumparaturi este gol si entuziasmul mare.

3. Un alt motiv pentru care standurile cu flori si cele de brutarie sunt asezate in fata, este mirosul, care activeaza glandele salivare si ne imping sa facem cumparaturi din impuls. De asemenea aceste departamente dragute iti induc o stare buna si te fac sa fii mai dispus sa cheltui.

4. Supermarketurile ascund produsele lactate si alte produse esentiale intr-o zona mai indepartata si mai putin vizibila, astfel incat sa trebuiasca sa treci prin tot magazinul pentru a ajunge la ele.

5. Odata ce clientii incep sa treaca printre culoarele „pistei de cursa”, sunt conditionati sa mearga de-a lungul fiecarui culoar fara a devia de la traseu.

6. Cele mai multe magazine misca clientii de la stanga la dreapta. Datorita acestui flux si antrenamentului in a conduce pe partea dreapta a soselei, bunurile pe care o sa le cumparam cel mai sigur vor fi cele asezate in partea dreapta a raionului.

7. Bunurile pe care magazinele isi doresc cu adevarat sa le cumparam vor fi asezate la nivelul ochilor. In raionul de cereale, cele mai multe sunt asezate pe raftul de jos, cele sanatoase pe raftul de sus, iar cele mai scumpe dintre ele sunt asezate exact la nivelul ochilor. Bunuri preferate sunt asezate si la capatul culoarului.

8. Mai exista si nivelul ochilor la copii. Aici o sa gasim cereale cu mult zahar, dulciuri si alte lucruri pe care un copil le va lua si isi vor implora parintii sa le cumpere.

9. Punctele de mostre si alte amenajari ne incetinesc „cursa” in timp ce ne expun la alte produse.

10. Marimea conteaza. In magazine aglomerate oamenii petrec mai putin timp la cumparaturi, fac mai putine cumparaturi din impuls, achizitioneaza mai putine produse, sunt mai putin sociabili si mai nervosi. Ca o observatie, asiaticii sunt mai toleranti fata de aglomeratie, in timp ce britanicii sunt cel mai putin toleranti.

11. Culorile calde atrag oamenii in magazin. Culori frumoase incurajeaza mai multa contemplatie si vanzari mai mari. Noi sugeram exteriorul din caramida si un interior de un albastru cald.

12. Auzi muzica? Studiile au aratat ca muzica lenta determina clientii sa nu se grabeasca si sa cheltuie mai multi bani. Muzica tare ii obliga sa treaca prin magazin rapid fara a modifica vanzarile. Iar muzica clasica ii conduce pe oameni sa cumpere produse mai scumpe.

13. Zona cea mai profitabila a magazinului este spatiul de la casa de marcat. Aici e locul unde dupa cateva minute de stat la rand vom ceda tentatiei raftului cu bomboane  sau a revistei pe care am rasfoit-o.

14. Este timpul sa va prezentam cardul de fidelitate. In timp ce ne ofera o eventuala reducere, acest card ne face sa devenim un client obisnuit al magazinului. Acesta, de asemenea, le furnizeaza importante date de urmarire a activitatii noastre in magazin.

 

CITESTE SI

EXCLUSIV! Clauze înrobitoare pentru furnizori în contractele încheiate cu Carrefour

Loading...
Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.