Marca „Tricolor”, înregistrată de o firmă clujeană pentru a o folosi la băuturi alcoolice

– O firmă clujeană producătoare de băuturi alcoolice s-a gândit că n-ar fi rău să devină proprietara unei mărci cu rezonanţă naţională, pe care să o poată folosi in interes comercial propriu. Societatea se numeşte Prodvinalco SA (fostul Vinalcool Cluj) şi, în luna iulie a acestui an,  a avut „strălucita” inspiraţie de a solicita la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) înregistrarea mărcii verbale TRICOLOR.

Da, este vorba chiar de Tricolor, simbolul naţiunii româneşti, despre care se scrie în Constituţia României: „Drapelul României este tricolor; culorile sunt aşezate vertical, în ordinea următoare începând de la lance: albastru, galben, roşu” (art. 12, alineatul 1).

Citeste si:  Votca ieftină scade speranţa de viaţă a ruşilor

Cum şi-a planificat Prodvinalco SA să „valorifice” potenţialul acestei mărci? Răspuns: la fabricarea băuturilor alcoolice!

Aşadar, firma clujeană a solicitat dreptul exclusiv de proprietate asupra mărcii „Tricolorul” pentru clasele de produse/servicii 33 şi 35 – conform Clasificării de la Nisa, acestea sunt reprezentate de:
33   Băuturi alcoolice cu excepţia berii.
35   Publicitate pentru băuturi alcoolice.

Conform legislaţiei româneşti, prima entitate, fie ea persoană fizică sau juridică, ce îşi revendică o marcă şi obţine drept definitiv asupra ei, rămâne proprietar legal asupra dreptului de utilizare. Aceasta înseamnă că, după înregistrarea mărcii, Prodvinalco SA va deveni singura firmă care o va putea folosi (în domeniul băuturilor alcoolice) şi care, în acelaşi timp, o va putea interzice oricărui alt utilizator. Şi totuşi, o ultimă fărâmă de bun simţ care ar putea să se mai găsească într-o instituţie de stat  precum OSIM-ul ar trebui să nu permită producătorului Prodvinalco să ajungă până în acest punct.

Citeste si:  Tunelul pe sub Canalul Mânecii a obţinut premiul mondial de inginerie

Cu toate că marca deja a fost publicată în Buletinul Oficial al instituţiei (ca fiind atribuită solicitanului), mai există o perioadă de două luni în care părţile interesate pot depune opoziţii, stopând astfel procesul înregistrării.

Dar oare există vreo „parte interesată” în ţara aceasta, care să depună un efort minim pentru ca numele şi simbolul naţional „Tricolor” să nu devină stindardul consumatorilor de alcool?

Citește și
1 Comentariu
  1. cosming spune

    Noi nu ne vindem tara!
    Dar tricolorul ? Il dam la „suta” ?

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata