EUR
4,83 RON
(-0.01%)
USD
4,07 RON
(+1.41%)
GBP
5,35 RON
(+0.31%)
CHF
4,49 RON
(+0.15%)
BGN
2,46 RON
(+0.69%)
BYN
1,67 RON
(+1.01%)
CAD
3,07 RON
(+0.18%)
RSD
0,04 RON
(-0.06%)
AUD
2,94 RON
(-0.05%)
JPY
0,04 RON
(+0.8%)
CZK
0,19 RON
(-0.42%)
INR
0,05 RON
(+1%)

Transportatorii susţin că legea transporturilor vizează o afacere de 200 milioane de euro

Federaţia Operatorilor Români de Transport /FORT/ susţine că legea unică a transporturilor, menită să uniformizeze aspectele legale, urmăreşte de fapt introducerea cititoarelor de carduri, ceea ce va necesita investiţii de 200 milioane de euro din partea firmelor de transport.

Potrivit unui comunicat FORT, Ministerul Transporturilor a introdus două chestiuni extrem de importante pentru interesul unor persoane astfel încât să fie trecute încă din această etapă în noul act normativ.

Prima se referă la investiţii obligatorii pentru transportul de persoane în cititoare de carduri în valoare totală la nivel naţional de aproape 200 milioane euro.

O a doua prevedere pregăteşte „terenul” pentru ca în agricultură să poată fi efectuate transporturi cu mase ce depăşesc maximul autorizat (40 tone pe toate drumurile europene) urmând ca ei să circule cu peste 60 de tone în sezonul agricol, în total dezacord cu prevederile europene sau cu cele privind nediscriminarea şi concurenţă loială între agenţii economici.

„Iată cum Ministerul Transporturilor pregăteşte o aşa zisă lege unică şi europeană lăsând totul, mai puţin interesele personale şi financiare imediate, la „mâna”
normelor.Actul normativ prezentat este atât de slab încât a primit aviz negativ de la toţi membrii comisiei de dialog social din Ministerul Transporturilor”, se arată în comunicatul FORT.

„În discuţiile cu patronatele purtate la Comisia de Dialog Social, cu rol consultativ, am căzut de acord doar asupra necesităţii înfiinţării unui organism unic de control în acest domeniu. Nu am ajuns la un acord cu privire la înfiinţarea Autorităţii Metropoiltane Bucureşti – Ilfov şi asupra altor puncte prevăzute de noi. Legea unică este necesară pentru a ne conforma regulamentelor europene în domeniu, în caz contrar fiind posibil ca România să se confrunte cu procedura de infringement (n.r. de încălcare a directivelor europene)”, a declarat Eusebiu Pistru, secratar de stat în Ministerul Transporturilor, după şedinţa Comsiei de Dialog Social desfăşurată vineri.

Deşi reprezentanţii asociaţiilor patronale din transportul public de persoane susţin că vor ieşi în stradă, Ordonanţa de modificare a vechii ordonanţe 109/2005 va intra în vigoare la 4 decembrie 2011, urmând să fie aprobată în timpul vacanţei parlamentare.

Informaţiile publice privind evaziunea din sectorul transporturilor rutiere vorbesc de sume situate în jurul valorii de 300 milioane lei în perioada 2008 – 2011 şi 30-40% din valoarea încasărilor raportate de operatorii rutieri.

Printre noutăţile din lege se numără înfiinţarea unui organism unic de control al activităţii de transport, până în prezent controalele asupra transportatorilor rutieri fiind derulate atât de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), cât şi de Autoritatea Rutieră Română (ARR) şi Registrul Auto Român.

De asemenea, cei care sunt implicaţi în transport vor trebui să deţină atestatul de manager de transport. Valabilitatea autorizaţiei de transport va creşte de la cinci la zece ani iar copia conformă va fi valabilă cinci ani în loc de unul singur. Totodată va fi introdus un cazier pentru conducătorii auto, astfel încât, la abateri grave, aceştia îşi vor pierde dreptul de a profesa.

În prezent, în România există 36.000 de firme de transport rutier, din care 32.000 fac transport de persoane şi 4.000 de marfă, toate acestea având 134.000 de copii conforme.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata