Nokia pleacă şi cu trenul de marfă

1 6

– La numai doua-trei zile dupa ce s-a dat unda verde privatizarii cu pierderea majoritatii a companiei de transport feroviar marfa, corporatia transnationala Nokia a anuntat ca pleaca din Romania. O simpla coincidenta s-ar putea spune! Doar aparent insa o simpla coincidenta, pentru ca ambele episoade au o legatura stransa cu retetele prescrise Romaniei de „tandemul distrugerii”! Caci altminteri n-ar putea fi numit cuplul FMI-Banca Mondiala in raport cu ravagiile produse in economia din Romania de deciziile si „recomandarile” acestor institutii, scrie Ilie Şerbănescu într-o analiză publicată pe bloombiz.ro

Consecinta directa a dezmembrarii companiei nationale integrate de cai ferate, starea precara a transportului feroviar de marfa a fost folosita de acest „tandem al distrugerii” ca pretext pentru impunerea catre Romania a instrainarii societatii nationale de transport marfa in favoarea unei companii vest-europene de profil, probabil deja pregatita pentru preluare.

Desigur, aproape mai pe nimic, in masura situatiei financiare afisate ca falimentare! Situatie in care acaparatorul este prezentat, tot desigur, ca mantuitor! Se reproduce la indigo scenariul din cazurile instrainarilor Petrom, distributiilor de gaze si distributiilor de electricitate, care nici macar „privatizari” n-au putut fi numite, caci transferurile s-au facut spre companii de stat, dar apartinand altor state si nu statului roman.

Apoi, dupa venirea stapanului strain, se mai dau cateva mii de oameni afara, se dezincapusaza compania de niscai capuse ale clientelei de partid sau transpartinice centrale si locale si, fara a se face vreo noua investitie, dar marindu-se sever preturile de livrare, compania ajunge subit pe profit.

Tandemul FMI-BM arata cat de minunate retete recomanda, iar compania straina transfera profiturile catre tara de origine spre prosperitatea de acolo, in timp ce statul roman pierde inca o piesa strategica, precum si unica posibilitate de a gestiona o rezolvare civilizata a traficului rutier care depinde coplesitor de dezvoltarea (in sensul larg al cuvantului) a transportului de marfa feroviar.

loading...
Citește și
1 Comentariu
  1. T spune

    Bravo domnule! Imi place ca mai exista oameni care nu vand cancanuri si care spun realitatea, asa, sa o mai constientizeze si poporul asta ignorant si naiv. Felicitari, bun articol!

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata