Cele opt principii de business care i-au adus succesul lui Steve Jobs

0 4
– Co-fondatorul Apple, Steve Jobs, este autorul celor mai importante succese ale mărcii. El a reuşit să facă din firmă una din cele mai mari societăţi în privinţa notorietăţii şi a capitalizării bursiere. Grupul Apple, rămas fără legendarul său preşedinte şi co-fondator, mort miercuri, n-a fost niciodată atât de puternic, îndeosebi în termeni financiari, scrie 7sur7.be.
Miercuri seară, Apple ocupa locul doi pe lista societăţilor cu cea mai mare pondere la Bursă, după gigantul petrolier ExxonMobil. Pe 9 august, Mărul a devansat pentru scurt timp cea mai scumpă companie din lume, ceea ce înseamnă că ar putea trece în frunte oricând.

Analiştii cred că se va înregistra o creştere a preţului acţiunilor. Şedinţa de miercuri s-a încheiat la valoarea de 378,25 dolari, în creştere cu 31% într-un an.

Performanţa este cu atât mai importantă cu cât Apple se află „doar pe locul al 35-lea în lume din punctul de vedere al cifrei de afaceri anuale”, care s-a triplat totuşi în patru ani, atingând 65,23 miliarde de dolari în septembrie 2010.

Apple datorează această putere financiară unei game restrânse de produse şi programe rezultate din imaginaţia lui Steve Jobs. Majoritatea fie au creat, fie au revoluţionat sectoarele în care au fost lansate: calculatoarele Mac, iPodurile, telefoanele iPhone, tableta iPad, ecrane şi softuri. Cu iTunes, Apple a fost una din primele platforme comerciale din lume.

Ca să ajungă la un asemenea succes, Steve Jobs a applicat o serie de principii de-a lungul carierei sale, pe care le-a împărtăşit întreprinzătorilor doritori să-i calce pe urme.

Iată care sunt cele opt principii de bază:

1. Credeţi cu tărie în fiecare hotărâre pe care o luaţi şi faceţi mereu tot ce se poate. Nu uitaţi că viaţa se poate termina în orice clipă şi încercaţi să lăsaţi pe mâine cât mai puţine lucruri.

2. La luarea unei decizii, bazaţi-vă mereu pe criterii reale. Acest lucru vă va permite să alungaţi îndoielile în cazul unor incertitudini sau al unor perioade dificile.

3. Aveţi grijă să puneţi în practică cât mai bine cunoştinţele pe care le aveţi. Nu uitaţi că regele este adeseori clientul. Un client mulţumit revine. Vindeţi deci un vis, nu un simplu produs.

4. Concentraţi-vă pe ce faceţi. Acest lucru implică şi definirea obiectivelor şi a priorităţilor pentru gestionarea eficientă a timpului.

5. Fiţi pasionat. Dacă faceţi lucrurile cu pasiune, rezultatele nu vor întârzia să apară. Adevărata pasiune este greu de descoperit, dar, atunci când veţi reuşi să combinaţi ceea ce vă place cu munca, aceasta nu va mai fi o simplă activitate care vă permite doar să vă plătiţi facturile…

6. Împărtăşiţi-vă ideile şi intraţi în dialog. Acceptaţi-vă lacunele, înconjuraţi-vă de persoane capabile şi veţi putea atinge noi culmi.

7. Priviţi mereu mai departe. Gândiţi-vă şi acţionaţi ca un şef de întreprindere: faceţi în aşa fel încât ceea ce puneţi în aplicare (metodă de lucru, elaborare de documente) să fie eficient pentru multă vreme. Încă o dată, înconjuraţi-vă de oameni care vă inspiră şi nu fiţi aroganţi.

8. Luaţi mereu în considerare argumentele pro şi contra. O alegere poate părea uneori la început mai interesantă decât alta, însă, mai tîrziu este exact invers. Ca să evitaţi greşelile, încercaţi să vedeţi mereu consecinţele (pozitive şi negative) fiecărei decizii importante pe care trebuie să o luaţi.

De exemplu, dacă sunteţi responsabil de resurse umane şi dacă trebuie să concediaţi salariaţii neproductivi, vedeţi dacă nu este mai bine ( şi dacă nu costă mai puţin) reorganizarea departamentelor vizate, pentru obţinerea unor rezultate mai bune pe termen lung.

 

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata