Volumul plăţilor online în primele 9 luni a depăşit 120 milioane de euro

0 3
Comerţul electronic cu plata online a înregistrat un volum de 121,4 milioane euro, în primele nouă luni ale anului 2011, în creştere cu 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2010, conform unui studiu al Romcard.
ePayment a procesat 89% din volumul plăţilor online, respectiv 106,7 milioane de euro, în creştere cu 13% faţă de perioada similară a anului 2010.

‘Deşi 2011 este un an marcat de instabilitate economică, industria comerţului electronic şi-a păstrat ritmul de creştere de două cifre şi rămâne în continuare o piaţă în plină dezvoltare. Mă refer în primul rând la creşterea interesului companiilor care se orientează astfel către un nou canal de vânzare şi promovare, dar şi la creşterea competiţiei în industrie, în special din partea băncilor care se arată acum mult mai interesate în dezvoltarea şi promovarea acestui segment, ceea ce nu poate fi decât benefic industriei’, a spus Daniel Nicolescu, CEO ePayment, companie membră a PayU Group.

O altă tendinţă pozitivă în industria comerţului electronic este diversificarea coşului de cumpărături, evidenţiată de creşterea înregistrată de anumite categorii de produse.

Astfel, conform datelor companiei, segmentele magazinelor online care comercializează flori, cărţi şi cadouri au crescut cu 75%, 76% şi respectiv 64%, iar creşteri semnificative s-au înregistrat, de asemenea, şi pe alte categorii de produse, precum jucării (56%) sau confecţii (24%), valoarea coşului mediu crescând, de asemenea, cu 21% şi atingând valoarea de 69 euro.

‘Evoluţia acestor segmente indică faptul că românii apelează tot mai mult la achitarea online a diferitelor cumpărături uzuale, iar creşterea numărului de magazine online determină dezvoltarea industriei comerţului electronic, aducând noi cumpărători şi stimulând adopţia plăţilor online’, a spus Marin Mitroi, director general Romcard.

Pentru finalul anului 2011, atât Romcard, cât şi ePayment confirmă estimările de la mijlocul anului, potrivit cărora, piaţa comerţului electronic cu plata online va depăşi valoarea de 160 de milioane de euro. De asemenea, conform estimărilor companiei, în 2012 piaţa va cunoaşte o nouă creştere, în special datorită unor produse, servicii şi acţiuni de promovare noi, care vor atrage cumpărătorii online.

‘Pe lângă evoluţia pozitivă a comerţului electronic românesc, pentru ePayment, 2011 rămâne un an de referinţă, marcat de extinderea companiei în Europa prin export tehnologic şi de dublarea numărului de angajaţi’, spune Daniel Nicolescu.

ePayment este furnizor de soluţii eCommerce integrate, parte a grupului internaţional PayU, deţinut de Naspers Ltd, al doilea jucător în eCommerce la nivel global.

PayU desfăşoară operaţiuni de integrare plăţi online în Polonia, Cehia, Romania şi Ungaria, procesând în 2010 un număr de 31 milioane de tranzacţii în valoare de peste 800 milioane de euro. În România, ePayment este lider pe piaţa de plăţi online, cu peste două milioane de tranzacţii procesate în 2010 în valoare de 121 milioane de euro şi o cotă de aproape 90% din volumul total al Romcard.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata