STS: Două treimi dintre apelurile primite în trimestrul al treilea la 112 sunt false

0 5
Peste două treimi (68,25%) dintre apelurile primite în trimestrul al treilea din acest an la numărul unic de urgenţă 112 au fost false iar 31,75% au fost reale, relevă o statistică a Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), dată marţi publicităţii.

Cele 4.617.809 apeluri primite şi tratate au fost transferate astfel: către Ambulanţă – 56,41%, Poliţie – 29,97%, Pompieri – SMURD – 11,83% şi Jandarmerie – 1,62%.

Din punct de vedere al apelurilor false, judeţele Harghita, Covasna şi Mureş ocupă primele locuri.

Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele pre pay.

Urmare a constatărilor făcute de autorităţile statului, 1.451 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112 iar cele mai multe sancţiuni au fost aplicate în judeţele Gorj, Suceava şi Teleorman şi în Bucureşti.

Potrivit legii, 31 de cetăţeni şi patru societăţi comerciale au solicitat STS date cu privire la convorbirile efectuate prin sistemul 112.

Alte 173 de astfel de solicitări sunt din partea unor autorităţi ale statului (de exemplu poliţie, pompieri, ambulanţă, jandarmerie, tribunale, parchete) care, potrivit legii, au solicitat aceste date pentru îndeplinirea unor obligaţii legale.

„Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale.

Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi”, se arată în comunicatul STS.
Potrivit sursei, Eurobarometrul Comisiei Europene pe anul 2011 referitor la numărul unic european de urgenţă 112 arată că România se află pe primele locuri în domeniul informării şi educării populaţiei în UE.
În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România.

Numărul unic pentru apeluri de urgenţă trebuie folosit atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate de intervenţie, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.

Numărul 112 este gratuit şi poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil în România şi întreaga Uniune Europeană.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata