Are cineva nevoie de manageri mai buni, cu ZERO cheltuieli?

1

– “Tot mai multe companii româneşti se duc pe apa sâmbetei” – aşa poate fi descris, pe scurt, punctul de pornire al proiectului iPlan.
Un reper urmat, în mod firesc, de întrebarea: “de ce?”
De ce, la noi, românii, afacerile se fac „după ureche”, în majoritatea cazurilor? De ce nu avem şi noi un Steve Jobs, spre care să ne uităm cu mândrie sau de la care să fim dornici să învăţăm ceva? De ce nu avem puterea de a da viaţă unor afaceri durabile, îndrăzneţe, cu viziune, care să se impună şi dincolo de graniţele ţării? De ce avem atât de puţine modele de companii româneşti care excelează în ceea ce fac?  (drept dovadă, cât de repede vă vin în minte 5 astfel de companii, get-beget româneşti?)

O echipă de tineri români, cu experienţă în multinaţionalele spre care (încă) ne uităm cu jind, au încercat să găsească un răspuns. Şi să vină cu o posibilă soluţie, concretizată într-un proiect.

Răspunsul lor, care face referire la lipsa de know-how a managerilor români, nu este nou, iar soluţia – „Învăţaţi, învăţaţi, învăţaţi!” (adică instruirea) – nici atât! Însă poate că de data aceasta vom vedea o abordare diferă. „Diagnosticul” este identificat cu mai multă precizie, arătând că amorţirea în care se găsesc managerii români este, de fapt, lipsa unei capacităţi reale de planificare strategică.

„Într-o ţară care a trăit 20 de ani de refaceri abrupte, foarte rar auzi un antreprenor (care nu a avut contact cu disciplina multinaţionalelor) vorbind de un plan pe trei ani. În momentul în care ai o vedere clară a afacerii tale şi a pieţei poţi face un plan. Este esenţial, dar lipseşte în mediul de business românesc. Trebuie să fii vizionar, să te adaptezi mai repede decât concurenţa ta, să ai un plan”, susţine managerul Mihai Ghyka, promotor al proiectului iPlan.

Mai plastic, este vorba de diferenţa dintre omul care merge pe stradă, cu capul în pământ, urmărindu-şi picioarele ca nu cumva să nimerească într-o groapă, şi omul care îşi ridică privirea şi conştientizează că “a vedea doi metri mai departe” este chiar un avantaj. Şi atunci, păşeşte mai relaxat, mai sigur, şi ocoleşte din timp obstacolele.

“Românii sunt eminamente un popor creativ. În orice demers creativitatea este o condiţie necesară, însă nu şi suficientă. The Network vine cu iPlan, un ingredient de care societatea românească are nevoie: perspectiva pe termen lung, care, combinată cu elementul creativ, poate, într-adevar să  schimbe această ţară” a menţionat Alexandra Gătej, Presedintele AmCham (Camera de Comerţ Americană în România).

Iată, pe scurt, ce presupune proiectul iPlan -„Planificare strategică – Competenţe şi competitivitate pentru manageri”:

Valoare: 1,5 milioane euro
– cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 –AMPOSDRU.

Obiectivul:
– dezvoltarea, la nivel naţional, a competenţelor de planificare strategică de marketing în rândul managerilor din companiile private şi publice cât şi din administraţia publică. Programul este structurat pe o perioadă de doi ani şi este complet gratuit.

3.300 de manageri vor fi evaluaţi în ceea ce priveşte competenţele de planificare strategică, prin instrumentul Strategic Driver, care le va arăta ce competenţe deţin şi la ce capitol au carenţe.

În urma selecţiei, 1.000 dintre ei vor beneficia de seminarul de planificare strategică Markstrat, urmând apoi un plan de dezvoltare personalizat timp de 1 an.
Principalele criterii pe baza cărora se va face selecţia:
–    experienţa managerului în planificarea strategică
–    importanţa proceselor strategice în activitatea lui curentă
–    gradul de implementare al planificării strategice.

Înregistrările în program au început din septembrie 2011, fiind acceptaţi doar managerii români din companii private şi publice, dar şi din instituţii publice, care coordonează cel puţin 3 oameni.

loading...
Citește și
1 Comentariu
  1. alex spune

    Totul porneste in general de la lipsa recrutarilor de calitate, de la zgarcenia de a plati decent manageri performanti, de la lipsa de importanta data strategiilor de resurse umane pe termen mediu si lung si de la necunoasterea conceptului de „leadership”

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.