CNA interzice spoturile farmaciilor Sensiblu şi Catena

2
Membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) au oprit de la difuzare în forma actuală un spot Sensiblu, printr-o decizie de intrare în legalitate, luată în şedinţa de marţi, referitor la acest spot.

CNA a stabilit că forma actuală a spotului încalcă prevederi din Codul Audiovizualului conform cărora comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale.

Anterior, Consiliul Român pentru Publicitate (RAC) a stabilit că spotul încalcă prevederi din Codul de Practică în Publicitate elaborat de RAC.

„Afirmaţia ‘(…) minim 10% discount garantat (…)’ poate crea consumatorilor ideea că reducerea se aplică pentru orice produs achiziţionat din farmaciile Sensiblu în baza cardului de fidelitate, când, în fapt, aplicarea reducerii este condiţionată de o serie de factori menţionaţi în articolul 6.4 din Regulamentul Oficial al Programului de Fidelitate Sensiblu”, relevă un document trimis de RAC la Consiliu.

Potrivit RAC, spotul nu respectă prevederi din Codul de Practică în Publicitate elaborat de această instituţie, potrivit cărora „comunicarea trebuie să evite orice afirmaţie sau reprezentare care ar putea înşela consumatorii, inclusiv prin omisiune, sugerare, ambiguitate ori exagerare, în special în ceea ce priveşte: b) valoarea produsului şi preţul total plătit de consumator, precum şi modalitatea de calcul al preţului”; „anunţătorul trebuie să fie în măsură să probeze veridicitatea datelor, descrierilor, afirmaţiilor, ilustrărilor şi testimonialelor folosite în comunicare”.

Totodată, membrii CNA au oprit de la difuzare în forma actuală un spot Catena, printr-o decizie de intrare în legalitate referitor la acesta, pentru încălcarea unor prevederi din Codul audiovizualului.

Anterior, RAC a stabilit că nota de subsol prezentă în spot pentru completarea informaţiilor privind oferta Catena pentru clienţi fideli încalcă prevederi din Codul de Practică în Publicitate elaborat de RAC potrivit cărora designul şi prezentarea comunicării trebuie să permită acesteia să fie uşor de perceput vizual şi auditiv de către consumator.

Când sunt folosite note de subsol, acestea trebuie să aibă o mărime suficientă, să fie uşor lizibile şi să aibă o durată care permite citirea.

Nu în ultimul rând, membrii Consiliului au oprit de la difuzare în forma actuală nişte spoturi Hofigal, pentru nerespectarea prevederilor legislaţiei audiovizualului potrivit cărora publicitatea şi teleshoppingul la suplimentele alimentare vor include în mod obligatoriu avertizarea: „Aceste este un supliment alimentar. Citiţi cu atenţie prospectul/informaţiile de pe ambalaj”.

Anterior, RAC a stabilit că spoturile respective încalcă prevederi din Codul de Practică în Publicitate elaborat de această instituţie.

Citește și
2 Comentarii
  1. alex spune

    in plus, oare e permisa reclama la farmacii ?

  2. un pacient spune

    eu l-am aruncat,cand am realizat ca e doar o smecherie de prost gust.practic

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.