Mediul de afaceri anticipează vârful crizei financiare în România pentru anul 2012

0
Mai mult de jumătate dintre firmele din România consideră că vârful crizei economice va fi atins în 2012, an ce va fi marcat de noi falimente ale IMM-urilor româneşti, a declarat, miercuri, directorul Asociaţiei Contabililor Autorizaţi (ACCA) Europa de Sud Est, Andreia Stanciu, la o conferinţă privind evoluţia sectorului IMM.

‘Aşa cum arată studiile realizate în acest sector, România nu a atins încă nivelul maxim al crizei financiare. Vârful va fi atins în 2012. Este bine însă că putem ştii acest lucru înainte şi că firmele au astfel prilejul să îşi regândească afacerile, să se reorienteze.

Vor continua, cu siguranţă falimentele, firmele nu mai fac profituri din cauza scăderii cererii, iar IMM-urile au acces mult mai greu la finanţare’, a afirmat Andreia Stanciu.
Directorul ACCA a precizat că industria care se va dezvolta în anii următori este cea a serviciilor.

‘Se va dezvolta industria serviciilor. Firmele ar trebui să se orienteze către acest sector. Nu recomand acest lucru neapărat producătorilor, dar în perioada următoare va conta modul de prezentare al poduselor, ceea ce indică o dezvoltare a industriei de servicii’, a adăugat Andreia Stanciu.

Peste jumătate dintre firmele din România, din toate industriile, consideră că vârful crizei va fi atins în 2012, potrivit unui studiu prezentat de Oana Dâscă, reprezentant al Consiliului Naţional pentru Întreprinderi Private Mici şi Mijlocii din România.

‘Ponderea firmelor care consideră că vârful crizei va fi atins în 2012 variază între 50% şi 60%, din toate industriile’, a precizat Oana Dâscă.

7% dintre companii consideră că mediul de afaceri din România este favorabil, 22% au afirmat că mediul de afaceri este unul neutru, iar 70% din firme văd în acesta un mediul stânjenitor, conform datelor prezentate.

De asemenea, studiul arată că 44% din firme şi-au redus activitatea şi numai 12% şi-au extins afacerile. În domeniul construcţiilor, 59% din firme şi-au redus activitatea.

80% din IMM-urile din România consideră comerţul oportun pentru creşterea vânzărilor, 16% dintre acestea creşterea exporturilor şi 44% utilizarea noilor tehnologii.

Principalele probleme ale economiei sunt, potrivit răspunsurilor reprezentaţilor firmelor din România, scăderea cererii interne (peste 60%), fiscalitatea crescută şi gradul scăzut de accesibilitate a creditelor.
În ceea ce priveşte inovarea în afaceri, peste jumătate din firme se în dreaptă spre resursele umane, potrivit datelor CNIPMMR.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.