Dan Şucu (AMRCR): Bucureştenii vor plăti factura la Arena Naţională în următorii 50 de ani

0
Bucureştenii vor fi cei care vor plăti în următorii 50 de ani investiţia de 250 milioane euro făcută în Arena Naţională, în timp ce încasările stadionului nu vor depăşi trei milioane de euro pe an, a declarat, joi, într-o conferinţă de specialitate, Dan Şucu, preşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România /AMRCR/ şi proprietarul companiei Mobexpert.

„N-am nimic împotriva ideii unui super-stadion în Bucureşti, dar decizia de a schimba o investiţie de 70 de milioane euro într-una de 250 milioane de euro este una pe care nu o înţeleg. Numai dobânda la o astfel de sumă plus alte cheltuieli înseamnă cam 30 de milioane /euro, n.r./ pe an factura de plată, în următorii 50 de ani, în timp ce încasările anuale ale stadionului nu cred că vor depăşi trei milioane de euro.

Bucureştenii vor plăti factura pentru Arena Naţională. Este inadmisibil cum factura acestei investiţii a putut creşte de la 70 la 250 milioane de euro, în condiţiile în care există stadioane în Bucureşti care sunt în paragină”, a afirmat Şucu.

Proprietarul Mobexpert a menţionat, totodată, că cel mai mult îl sperie ideea că statul va deveni cel mai mare investitor din România, în condiţiile în care companii şi firme de pe piaţă încep să migreze către zona gri a economiei din cauza păstrării unui TVA mărit.

„Lucrul care mă sperie cel mai mult este ceea ce spunea preşedintele ţării, şi anume că statul va deveni cel mai mare investitor din ţară. Pentru mine marele retail este un agregator de cerere, adică pe noi ne votează zilnic clientul. Sunt uimit să aud retaileri care vor să fie puternici la 3.500 de km de ţară fără a fi la fel pe piaţa locală”, a spus Dan Şucu.

În ceea ce priveşte valoarea TVA existentă în România, reprezentantul marilor reţele comerciale a subliniat faptul că păstrarea celor 24 de procente este o idee greşită.

„În privinţa creşterea TVA în retailul produselor de lungă folosinţă, pot spune că mergem într-o direcţie greşită. Fiecare zi care trece cu acest TVA mărit duce companiile şi firmele din România din zona albă către zona gri a economiei”, potrivit şefului AMRCR.

Cei mai importanţi jucători din piaţa de retail au participat, joi, la conferinţa „Retailul şi consumul după trei ani de criză: strategii de success”.

În cadrul evenimentului, participanţii au dezbătut teme referitoare la afacerile româneşti din comerţ, insolvenţa frecventă în rândul companiilor, comportamentul de consum al românilor pe timp de criză, precum şi previziunile specialiştilor privind piaţa de retail în următorii zece ani.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.