Recordul „hărniciei” la Ministerul Transporturilor a fost un avans de 2% într-un an pe Autostrada Suplacu de Barcău-Borş, adică 3 metri pe zi

0

Pe şantierul autostrăzii Suplacu de Barcău – Borş a fost înregistrat în 14 luni un avans de 2%, de la un procent de finalizare de 39,5% la 41,5%. Procentele nu spun multe, dar practic într-un an şi două luni s-a trecut de la 25,28 de kilometri de autostradă construiţi, la 26,56 de kilometri. Adică s-au făcut 1,28 kilometri. Adică 3 metri pe zi. Trei paşi.

În afară de recordul negativ înregistrat pe segmentul Suplacu de Barcău – Borş, al doilea a fost cel de pe şan­tierul Moa­ra Vlăsiei – Ploieşti, unde s-a avansat în 14 luni cu 12%, în perioada 1 iulie 2010 – 1 septembrie 2011.

În medie, cele opt şantiere de autostrăzi sunt finalizate în proporţie de doar 60%, deşi vorbim de lucrări începute în 2007 care trebuia să fie gata în 2010.

CNADNR a plătit până acum peste 750 de milioane de euro pentru cei 243 de kilometri de autostrăzi aflaţi în construcţie dintr-un total de circa 1,5 miliarde de euro.

Mult, puţin? Ponderea sumei plătite până în prezent în totalul valorii contractului reflectă stadiul lucrărilor, însă problema cea mai mare este legată de faptul că deşi constructorii au fost plătiţi în funcţie de ceea ce au executat, lucrările sunt întârziate cu mai bine de un an în cazul tuturor şantierelor.

Autostrăzi precum centura Aradului, care are doar 12,3 kilometri şi care ar fi trebuit terminată la jumătatea anului 2011, este construită doar pe jumătate, în timp ce tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti, care are ca termen final de execuţie luna decembrie a acestui an, era construită în proporţie de doar 64% la 1 septembrie.

Cu alte cuvinte, în 14 luni lucrările la această autostradă au avansat cu doar 12%, deşi constructorii au primit până în prezent circa 75% din valoarea contractului, scrie ZF.ro.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.