Conducerea Căilor Ferate Bulgare a propus oprirea a 182 trenuri ca măsura anticriză

0 12

Conducerea Căilor Ferate Bulgare /BDZ/ a propus guvernului că 182 de trenuri de călători să fie oprite pentru a economisi aproximativ 13 milioane de euro din bugetul anual al companiei, scrie vineri (14 octombrie 2011) cotidianul sofiot Dnevnik.

Propunerea a fost formulată joi, în cadrul unei întâlniri între conducerea companiei, sindicaliştii şi reprezentanţi ai guvernului. Sindicaliştii se opun însă acestei măsuri şi susţin că ea nu va salva compania, aflată în plina criză financiară.

Directorul companiei Vladimir Vladimirov a replicat însă că este vorba de banii contribuabililor bulgari şi că dacă aceştia nu vor fi economisiţi vor trebui plătiţi din buzunarelor tuturor bulgarilor.

Vladimirov a mai spus că BDZ ar putea să-şi limiteze cheltuielilor prin reducerea numărului trenurilor, iar vânzarea unor vagoane şi şine vechi ar aduce venituri prin care vor putea fi plătite o parte din datoriile companiei.

Ministrul transporturilor Ivailo Moskovski a spus că lista trenurilor care urmează să fie oprite este una preliminară şi urmează să fie precizată după efectuarea analizelor respective. O parte din trenurile oprite ar putea fi înlocuite de autocare, a spus Moskovski.

Cotidianul Sega scrie că situaţia din BDZ este aşa de proastă, că acum nici sindicatele nu mai ameninţă cu greva generală, dându-şi seama că compania a ajuns fundul prăpăstiei.

Potrivit ministrului transporturilor Ivailo Moskovski, BDZ este în faliment tehnic, iar guvernul caută modalităţi pentru a reduce pierderile operaţionale. „BDZ este în faliment tehnic şi ne confruntăm acum cu o provocare uriaşă de a lua măsuri prin care să ajutăm compania”, a declarat Moskovski, citat de Sega.

Compania BDZ se află în plină criză, având o datorie de peste 400 milioane de euro, a cărei plată a fost sistată din anii 2007-2008. În urmă cu câteva luni, Căile Ferate au semnat un acord cu Banca Mondială pentru un împrumut de 480 milioane de euro.

Acordarea creditului a fost blocată însă de vicepremierul şi ministrul finanţelor Simeon Diankov care a declarat că BDZ nu va primi aceşti bani înainte de a se restructura.

Diankov a pus condiţia ca veniturile realizate de BDZ să ajungă cel puţin pentru plata dobânzilor la acest credit. El crede că societatea ar putea să realizeze venituri mai mari prin scoaterea la vânzare a unor vagoane şi şine vechi.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.