Publicitatea pro Roşia Montană trebuie însoţită de punctul de vedere al opozanţilor proiectului

3
Deputatul PSD Carmen Moldovan consideră că publicitatea în favoarea proiectului Roşia Montană trebuie însoţită obligatoriu de punctul de vedere al opozanţilor, opinând că, prin importanţa naţională a proiectului, publicitatea sa depăşeste sfera promovării unei simple companii comerciale (care se supune unui set anume de reguli) şi ‘intră în sfera campaniilor de informare publică în aceeaşi măsură precum, de exemplu, înstrăinarea unei părţi din România sau distrugerea unor valori istorice româneşti’.

Într-o scrisoare deschisă adresată membrilor Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), deputatul PSD susţine că informarea opiniei publice cu privire la acest subiect nu este una corectă, având în vedere că informaţiile la care are acces populaţia vin aproape în exclusivitate dintr-o sursă unică, ”respectiv compania iniţiatoare a proiectului minier cu cianuri”.

”Proiectul minier iniţiat de Roşia Montană Gold Corporation (RMGC) se dovedeşte a fi o problemă de interes major pentru opinia publică, a cărei importanţă naţională a fost invocată chiar şi de preşedintele Traian Băsescu. (…) Informarea opiniei publice cu privire la acest subiect nu este una corectă, iar dvs. vă revine responsabilitatea de a îndrepta situaţia.

Pe de o parte, informaţiile la care are acces populaţia vin aproape în exclusivitate dintr-o sursă unică – respectiv compania iniţiatoare a proiectului minier cu cianuri. Pe de altă parte, compania s-a remarcat prin controverse majore legate de datele şi mesajele lansate în spaţiul public, a căror credibilitate este îndoielnică şi a fost permament contestată de multiple voci”, subliniază Carmen Moldovan, preşedinte al Forumului Naţional al Ecologiştilor din PSD.

Ea adaugă că, din nefericire, vocile critice reuşesc să se facă prea puţin auzite, ”dat fiind că RMGC a investit şi investeşte sume uriaşe în publicitate, sume pe care opozanţii proiectului evident nu şi le permit”, în acest fel opinia publică fiind în imposibilitatea de a-şi forma o părere echilibrată despre costurile şi beneficiile reale ale exploatării de la Roşia Montană, despre numărul real de locuri de muncă pe care proiectul ar urma să le creeze, despre rolul şi poziţia părţii române, sau implicaţiile sale pentru mediu.

”În aceste condiţii, consider că, în numele datoriei pe care instituţia din care faceţi parte o are de a veghea la corecta informare a opiniei publice, CNA trebuie să ia măsuri pentru corectarea acestui dezechilibru informaţional, prin impunerea obligaţiei ca fiecare spot al RMGC să fie însoţit şi de punctul de vedere al opozanţilor proiectului minier de la Roşia Montană,” adaugă deputatul PSD, în scrisoarea deschisă transmisă membrilor CNA.

Citește și
3 Comentarii
  1. Chioca spune

    Nu cred ca am mai pomenit industria publicitatii, asemenea pretentii absurde.Adica daca nu crezi in acest proiect, inseamna ca esti incapabil sa ignori publicitatea? Pai daca se pune asa problema, cred ca RMGC pe langa clipul de la Catena sau cel de la Bonus fix pix.

  2. Raluca spune

    Aha , deci sa inteleg ca asta este solutia suprema a celor care sunt anti RMGC??? foarte inteligent, sa te bagi intr-o industrie care nu prea are reguli si care da voie libertatea exprimarii si a prezentarii. Cam absurd oricum.

  3. cristi spune

    Fratilor, acel aur impreuna cu argintul si celelalte metale neferoase, precum si Muntii Apuseni in general, nu sunt doar ale rosienilor! Cei care nu acceptam sa credem publicitatea asta agresiva pentru proiect, avem tot dreptul sa fim sceptici. Sa stiti ca tine de Bunul Simt al fiecaruia sa fii sceptic la reclame in general si cu atat mai mult la reclamele RMGC unde interesul financiar enorm si goana disperata dupa profit sunt evidente.
    Doamne ajuta!

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.