Lege de umflare a preţului la autostrăzi cu 50%

0 5

Guvernul ţării în care autostrăzile costă aproape dublu faţă de vecini şi în care preţurile plătite pentru ele se dublează după licitaţie a decis ca şi viitoarele concesiuni de autostrăzi să îşi poată majora valoarea cu 50%.

Valoarea contractelor de parteneriat public-privat va putea fi suplimentată cu până la 50% în cazul unor lucrări sau servicii care nu au fost prevăzute în proiectul iniţial, dar au devenit necesare.

Posibilitatea a fost dată prin derogare de la legea parteneriatului public privat nr.178/2010, adoptată acum un an, şi a fost decisă de Guvern marţi, printr-o ordonanţă de urgenţă. Majorarea va fi „ o chestiune de execepţie” susţine Guvernul.

Potrivit vechilor prevederi legale depăşirea valorii putea avea loc doar ulterior publicării prealabile a unui nou anunţ de participare. In noua formă va fi suficientă o negociere cu investitorul.

Deşi pare o chestiune pur teoretică, iar România nu are încă parteneriate-public-private, portiţa deschisă marţi de Guvern este una periculoasă. Trebuie precizat că majorarea contractelor la Transporturi, nu este doar o chestiune de „excepţie”, ci este regula. Majoritatea contractelor importante de drumuri naţionale şi autostrăzi au suferit astfel de modificări în sus ale preţurilor, pe varii motive.

Dacă ne gândim că valoarea unui contract de concesiune poate fi de ordinul miliardelor de euro, portiţa legală deschisă de Guvern poate băga sute de milioane de euro în buzunarul investitorului privat.

Unele din cele mai importante proiecte de parteneriat public-privat la Ministerul Transporturilor, cel puţin, sunt concesiunile autostrăzilor Comarnic-Braşov-Făgăraş şi Centura sud Bucureşti la profil de autostradă, proiecte prevăzute a fi realizate prin PPP, scrie România Liberă.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata