Astronomii au asistat la naşterea cele mai tinere planete. VEZI primele imagini cu „bebeluşul” din cer

Savantii au asistat cu uimire la nasterea unei planete, in afara sistemului nostru solar. Noua planeta se afla in constelatia Taurus , la 450 ani lumina distanta, iar nasterea sa a putut fi vazuta datorita Observatorului Keck din Hawaii.

Astronomul Adam Kraus spune ca realizarea este extrem de importanta, fiind prima data cand oamenii de stiinta pot vedea exact cum se formeaza o planeta, din norul de praf care inconjoara steaua in jurul careia orbiteaza, prezintă Daily Mail.

Oamenii de ştiinţă au folosit telescoapele gemene de 10 metri din Mauna Kea pentru a surprinde imaginile, ajutându-se de oglinzi pentru „a neutraliza” lumina stelelor. De obicei este imposibil să surprinzi o asemenea „naştere” deoarece lumina stelei părinte le eclipsează pe acestea.

Planeta, numită LkCa 15b, este o „protoplanetă” fierbinte, adica este formata mai mult din gaze si nu din roci. LkCa 15b va deveni un gigant de gaz asemănător planetei Jupiter.

Adam Kraus spune că LkCa 15b este „cea mai tânără planetă descoperită vreodată” fiind de vreo 5 ori mai tânărâ decât deţinătoarea anterioară a acestui record. În trecut nu se putea observa sau măsura un asemenea fenomen deoarece se întâmplă foarte aproape de stea, dar pentru prima dată s-a reuşit măsurarea directă a planetei, precum şi a materiei de praf din jurul ei. Astfel, am realizat că am descoperit o planetă de gaz de mărimea lui Jupiter, o planeta la inceputurile existenţei sale” a adăugat Kraus.

FOTO. Localizarea planetei nou-născute în constelaţia Taurus click pt. mărirea imaginii

Potrivit calculelor făcute de astronomi, planeta a început să se formeze în urmă cu 50.000 – 100.000 de ani în urmă, însă procesul a fost finalizat sub ochii cercetătorilor.