Băncile îşi vor creşte veniturile prin vânzarea produselor de asigurare

0
Volumul asigurărilor încheiate, în prezent, prin bănci a crescut până la circa 25% din totalul pieţei, în condiţiile în care în România sunt aproximativ 270.000 de distribuitori de poliţe, activitatea de bancassurance fiind în continuă dezvoltare, a arătat, joi, Dan Constantinescu, membru al Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, la o conferinţă de specialitate.

,,Cu toate că România, cu o cotă de 20% pentru asigurările de viaţă, este sub media europeană, acestea reprezintă o piaţă de o jumătate de miliard de euro. Asiguratorii încearcă, în acest context, să-şi dezvolte business-urile prin produse noi, dar mai ales prin canale de distribuţie noi, precum cel de bancassurance.

Acolo, în faţa ghişeelor băncilor se va crea adevărata concurenţă între produsele de economisire – fonduri mutuale, depozite, poliţe de asigurare. Redefinirea reglementărilor normelor de control al pieţei, al asiguratorilor precum şi a băncilor sunt modalităţi reale de creştere a volumului de asigurări în România”, a spus Dan Constantinescu.

În cadrul conferinţei „Asigurările de Viaţă prin Bănci”, organizată de Ziarul Financiar şi compania de asigurări Alico, cei mai importanţi jucători din domeniul asigurărilor şi din cel bancar au dezbătut teme referitoare la modificarea legislativă în contextul unei dezvoltări pe segmentul asigurărilor, rentabilitatea produselor de bancassurance atât pentru bănci cât şi pentru asiguratori, informaţiile despre produsele de asigurare pe care agentul de vânzări trebuie să le comunice consumatorului şi dezvoltarea continuă a business-urilor asiguratorilor prin produse noi şi prin canale de distribuţie noi.

,,Băncile din Statele Unite ale Americii îşi construiesc, în prezent, structura veniturilor luând în calcul 42% planificarea economiilor şi asigurările, 11% sunt venituri din tranzacţionare, 10% carduri şi numai 6% depozite. Este o lume în schimbare în care băncile din România trebuie să se poziţioneze cât mai sigur”, a spus Theodor Alexandrescu, director general al Alico.

Cu toate acestea, în România, nu există o cultură a clientului, mulţi dintre reprezentanţii băncilor recunoscând că abia acum se fac primii paşi în această direcţie.

,,Există, încă, în România foarte mulţi cetăţeni care cred că noţiunea de primă se referă la ceva ce se dă, neştiind absolut nimic despre faptul că, în asigurări, cuvântul se referă la ceva ce el dă. Este hilar, dar adevărat, că atunci când a început campania pentru pensiile facultative, mulţi români au întrebat dacă trebuie să aibă facultate pentru a face astfel de asigurări.

De aceea atragem atenţia consumatorilor de produse bancare şi de asigurare să citească toate condiţiile asiguratorului şi să ceară lămuriri”, a spus Sorin Mierlea, preşedinte ANPCPPSR – Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Produselor şi Serviciilor din România.

Asigurările de viaţă au crescut cu aproape 4% în prima jumătate a anului 2011, subscrierile ajungând la 860 milioane de lei (peste 200 milioane euro).

„Am început vânzările prin bănci de mai bine de zece ani de zile, dar am sărit anumite faze comparativ cu alte pieţe care s-au dezvoltat pe baza acestui segment. Este nevoie de un mix de distribuţie şi în bancassurance”, a mai spus Theodor Alexandrescu.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.