Românii vor circula pe autostradă în 2013, de la Sibiu la Nădlac, până în Ungaria, declară Emil Boc

0
Românii vor putea circula în 2013 pe autostradă de la Sibiu la Nădlac şi în continuare până în Ungaria, au promis joi (20 octombrie), la Sibiu, la inaugurarea şantierului acestei autostrăzi, premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

”Românii vor putea circula de la Sibiu la Nădlac pe autostradă în 2013”, a spus Emil Boc, susţinut şi de Anca Boagiu, care a precizat că România va termina partea de autostradă tot în 2013, pentru a o uni cu cea maghiară, conform protocolului semnat între cele două guverne.

Ministrul Transporturilor i-a avertizat joi pe consultanţii şi constructorii care nu îşi respectă termenele convenite în contracte că vor fi penalizaţi începând cu 0,001% pe zi, din valoarea contractului, până la rezilierea acestuia.

Anca Boagiu a arătat că deja pe tronsonul Cernavodă – Medgidia Ministerul Transporturilor a reziliat contractul cu ”un constructor obraznic, care a crezut că în România vii la piaţă” şi astfel statul român a economisit 60 de milioane de euro, prin relicitare.

”Vom avea mai puţine ciocniri cu constructorii şi consultanţii, în aşa fel ca termenele să fie respectate”, a garantat ministrul Transporturilor.

Aceasta a spus că de joi primele patru din cele nouă tronsoane de autostrăzi pe care le-a aprobat au început să fie construite, cu suma alocată României de către UE pentru autostrăzi.

Tronsonul Sibiu – Orăştie va însemna un plus de 65 de kilometri de autostradă, care vor continua practic centura ocolitoare a Sibiului, construită în regim de autostradă şi ea şi inaugurată în decembrie 2010.

”Vestea bună este că România are în execuţie 434 de kilometri de autostradă, cu finalizare în 2013. Doar prin cele patru tronsoane pe care le pornesc astăzi (n.r. joi), noi creăm 3.000 de locuri de muncă, iar din totalul valorii alocate, circa 178 de milioane de euro vor merge numai în materiale de construcţie”, a anunţat Anca Boagiu.

Aceasta a spus că tronsonul început la Sibiu are o lungime de 16,2 kilometri, cu valoarea totală de 146 de milioane de euro şi doar aici vor fi angajaţi 500 de muncitori.

Tronsonul de la Sibiu la Orăştie are patru pasaje, două poduri, două noduri rutiere, două viaducte şi pentru prima dată în România se va construi pe o autostradă un tunel între cele două viaducte, cu lungime de 300 de metri. Valoarea totală a tronsonului Sibiu – Orăştie este de 716 milioane de euro.

Autostrada Sibiu – Nădlac a început să fie construită de două săptămâni, după ce istoricii de la Muzeul Brukenthal au săpat şi au găsit trei situri arheologice, cu vase vechi de 8.500 de ani.

Premierul Emil Boc a precizat că acum în România se circulă pe 90 km de autostradă realizaţi în perioada 2009-2011.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.