Bio-România prezintă condiţiile, costurile şi avantajele certificării kosher

1
Asociaţia Operatorilor din Agricultura Ecologică – Bio-România organizează, luni, în parteneriat cu Centrul Naţional de Testare a Calităţii şi Facultatea de Medicină Veterinară Bucureşti, o conferinţă privind certificarea produselor kosher, unde vor participa şi reprezentanţii firmei OK Kosher Certification, una din cele mai prestigioase în plan mondial.

În cadrul acestei conferinţe vor fi prezentate detaliat condiţiile ce trebuie îndeplinite de firme pentru a putea fi certificate kosher, costurile certificării kosher şi avantajele pe care le are un exportator certificat de OK Kosher.

Potrivit Bio-România, la nivel mondial se constată o reorientare către alimentaţia sănătoasă, către produsele tip kosher, nu numai de către comunităţile religioase cât şi de către alte persoane nemotivate religios. Explicaţia constă în faptul că în cazul produselor kosher nu sunt acceptate organismele modificate genetic şi hibrizi proveniţi de la specii diferite şi, mai mult de atât, sunt supuse unor inspecţii riguroase, de încredere.

Controalele alimentelor kosher sunt riguroase şi cuprind întregul flux. Astfel se acordă importanţă inclusiv distrugerii deşeurilor animale sau vegetale pentru a nu fi utilizate în alte industrii, considerând că ar conduce la obţinerea de produse nocive.

Conform statisticilor existente, 44% din producţia kosher (mâncare, băutură, condimente etc) este cumpărată de evrei, 19% de musulmani, iar diferenţa de 37% de către cei fără apartenenţă religioasă care acordă o importanţă deosebită stilului de alimentaţie.

În ultimii 20 ani consumul produselor kosher a cunoscut o creştere explozivă, atât în SUA, cât şi la nivel global. Numai în SUA există peste 10 milioane locuitori, cumpărători dar şi consumatori de alimente kosher.

În prezent, în SUA, se comercializează peste 75.000 produse kosher de către 9.850 furnizori certificaţi, cei mai mari producători de alimente oferind produse certificate kosher (bună parte din ele fiind certificate de OK Kosher). În timp ce rata anuală de creştere a vânzărilor de produse agro-alimentare este, în general, cuprinsă între 1-2% , cea a produselor kosher este de peste 10%.

În condiţiile în care firma îndeplineşte condiţii de certificare şi aceasta este făcută de firma OK Kosher Certification, firmele primesc şi dreptul de a aplica logo-ul firmei OK pe etichetele de export, ceea ce garantează deschiderea către firme de mare prestigiu din SUA: Costco, ShopRite, Trader Joe’s, WholeFoods. Aceste firme sunt firme gigant cu cifre de afaceri de ordinul zecilor de miliarde de dolari.

Pentru a menţine calitatea produselor certificate OK, şeful organizaţiei, Rabinul Don Yoel Levy vizitează anual fiecare client sau trimite un reprezentant personal care discută cu clienţii detalii privind stadiul afacerilor şi posibilitatea de a ajuta la creşterea volumului de vânzări în condiţii de strictă confidenţialitate.

Certificarea kosher acordată de o societate rabinică de prestigiu asigură o deschidere mult mai mare şi mai rapidă pentru desfacerea produselor decât certificarea acordată de o societate nerecunoscută.

loading...
Citește și
1 Comentariu
  1. azazel spune

    suna a gaselnita menita sa ia bani de la prosti: -)

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.