Noutăţi în materie de cauciucuri: Iată ce testează oamenii de ştiinţă!

0 12

Maşinile viitorului ar putea fi alimentate de drumuri şi şosele electrificate. O asemenea tehnologie ar permite maşinilor electrice să se lipsească de bateriile greoaie, care nu numai că adaugă greutate autovehiculelor, mărind astfel cantitatea de energie necesară pentru a se mişca, dar de asemenea o forţează să stea pe loc pentru a se încărca, prezintă New Scientist.

Ideea nu este nici pe departe nouă. Încercările anterioare au presupus folosirea unei bobine electrice pe drum pentru a crea un câmp electromagnetic care interacţionează cu o bobină ataşată la maşină.

„Din moment ce bobinele trebuie să fie aliniate exact faţă în faţă pentru a ajunge la o eficienţă de energie mare, asemenea scheme pot fi extrem de utile pentru încărcarea vehiculelor în parcări, dar niciodată prea eficiente pentru maşini în timp ce acestea se deplasează”, a declarat Masahiro Hanazawa de la Toyota central R&D Labs din Nagakute, Aichi, Japonia.

Hanazawa şi Takashi Ohira de la Universitatea de Tehnologie Toyohashi sunt în curs de dezvoltare a unui sistem care transmite energie electrică prin centuri de oţel aşezate în interiorul a două cauciucuri şi a unei plăcuţe de metal din drum.
Abordarea noastră exploatează o pereche de cauciucuri, care ating întodeauna suprafaţa drumului”, spune Hanazawa.

Pentru a testa cât de multă energie se va pierde, în timp ce electricitatea se va deplasa prin cauciucul anvelopei, Hanzawa şi Ohira au aranjat un experiment de laborator în care aceştia au pus plăcuţe de metal pe podea şi în interiorul anvelopei.
Aceştia au observat că mai puţin de 20% din electricitatea transmisă se risipeşte în acest circuit. Echipa de cercetători şi-a prezentat concluziile la International Microwave Workshop Series on Innovative Wireless Power Transmission din Kyoto, Japonia.

Sistemul generază suficientă energie pentru a alimenta maşinile tipice de pasageri, spune Ohira, iar acum cercetătorii sunt în curs de dezvoltare a unui prototip la scară mică pentru a demonstra acest aspect. Acesta recunoaşte totuşi, că pierderea de energie a sistemului este „mai mare decât la bateriile normale”.

John Boys, un inginer electric de la Universitatea Auckland, Noua Zeelandă, spune că acest sistem ar impune ca plăcuţele de metal din drum să aibă nevoie de cel puţin 50.000 de volţi pentru a alimenta maşina. „Cu siguranţă nu ar vrea nimeni să calce pe acele locuri”, spune acesta. La nivelul de energie necesar, plăcuţele electrice ar produce un câmp magnetic mare care ar „cauza interferenţe serioase pe frecvenţele radio şi ar crea haos cu toate sistemele electrice”, spune Boys.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.