Primele cinci companii de construcţii de drumuri au făcut 50% din profitul pieţei

0 11

Primele cinci companii constructoare de drumuri şi autostrăzi din România au realizat, în 2009, 50% din profitul sectorului, potrivit Raportului ‘Mediul concurenţial românesc – evoluţii în sectoare esenţiale’, realizat de Consiliul Concurenţei.

Conform raportului, suma profiturilor primelor cinci firme din sector depăşeşte 50% din profitul total realizat în acest sector, cele cinci având în 2009 un profit total de 727,4 milioane lei. Pe piaţa românească de profil activează 1.552 de companii.

Jucătorii importanţi pe piaţa lucrărilor de construcţii de drumuri din România, arată raportul, care se regăsesc în topul profiturilor şi a cotelor de piaţă sunt: Spedition Umb, Tehnostrade, Romstrade, Bechtel International şi Enka Construction.

Din concluziile Raportului, activitatea pe piaţa lucrărilor de construcţii de drumuri este sezonieră. Dintre elementele care influenţează dinamica pieţei lucrărilor de construcţii de drumuri pot fi amintite, printre altele, programele de investiţii ale autorităţilor contractante şi disponibilitatea surselor de finanţare necesare realizării acestora.

Piaţa lucrărilor de construcţii de drumuri prezintă un nivel redus de concentrare, aspect confirmat de valorile foarte mici ale indicilor calculaţi anterior. În schimb, indicatorii de tip market power ne arată faptul că 50% din profitul realizat în sector este deţinut de primele cinci firme, dintr-un total de 1.552 societăţi active.

De asemenea, se poate observa că cele cinci firme menţionate mai sus au înregistrat o creştere substanţială a profiturilor în perioada analizată, respectiv 2007-2009, trendul menţinându-se şi în ceea ce priveşte evoluţia cotelor de piaţă ale acestor companii.

O parte din cele cinci companii se regăsesc şi în topul profiturilor şi cifrelor de afaceri din 2010. Excepţii sunt Bechtel şi Enka, subcontractorul companiei americane, care a redus ritmul lucrărilor în 2010 cu atât mai mult cu cât compania a ajuns la un acord cu Ministerul Transporturilor să realizeze doar jumătate din Autostrada Transilvania, restul urmând să fie realizat cu fonduri europene de alţi constructori ce urmează să fie selectaţi.

Hidroconstrucţia, Confort Timişoara, UMB Spedition şi Romstrade conduc în topul companiilor de construcţii din România în funcţie de profiturile realizate în 2010, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Cea mai profitabilă companie este UMB Spedition din Bacău, deţinută de Dorinel Umbrărescu, care a înregistrat un rezultat net de 182,63 milioane lei (43,4 milioane euro) în 2010, în scădere, însă, comparativ cu anul 2009, când profitul net a ajuns la 202,07 milioane lei. Delta ACM 93 a înregistrat un profit net de 106,97 milioane de lei, în creştere comparativ cu 2009, când rezultatul net s-a cifrat la 45 milioane de lei.
Clasamentul companiilor profitabile din sectorul construcţiilor continuă cu Hidroconstrucţia, fosta întreprindere de Construcţii Hidroenergetice, cu un profit net de 49,61 milioane lei şi o cifră de afaceri de 977,14 milioane lei.

Tehnologica Radion a raportat un profit net de 41,49 milioane lei, comparativ cu 16,43 milioane lei în 2009.

Pe locul patru s-a situat Romstrade din Giurgiu, deţinută de omul de afaceri Nelu Iordache, care a raportat un profit net de 27,79 milioane de lei pentru 2010 la o cifră de afaceri de 566,15 milioane lei. În 2009, compania a raportat afaceri nete de 1,13 miliarde lei şi un profit net de 133,85 milioane lei.

Confort Timişoara a derulat, anul trecut, afaceri de 752,87 milioane de lei şi a raportat un profit net de 15,56 milioane de lei. În 2009, cifra de afaceri era de 529 milioane lei, iar profitul de peste 10,44 milioane lei.
Euroconstruct Trading 98, deţinută de Sorin Vulpescu şi Dan Besciu, a înregistrat o cifră de afaceri în creştere, până la peste 270 milioane de lei, mai mare cu circa 10 procente comparativ cu anul 2009, ceea ce i-a permis să intre în topul celor zece constructori din România, o piaţă estimată în total la circa 9 miliarde de euro.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata