50 de universităţi au fost evaluate în cadrul programului ACADEMIS

0
Un număr de 46 de universităţi – 37 de stat şi 9 particulare – au fost evaluate intern şi extern în cadrul proiectului „Asigurarea Calităţii în învăţământul superior din România în context european.

Dezvoltarea managementului calităţii academice la nivel de sistem şi instituţional. ACADEMIS”, a declarat miercuri, cu prilejul unei conferinţe de presă, coordonatorul de activitate în cadrul proiectului profesor doctor Mircea Damian.

Potrivit acestuia, la alte patru universităţi s-au efectuat evaluări de schimbare a calificativului „grad de încredere limitat”.

„Dintre universităţi 34 au grad de încredere ridicat, 8 au încredere, 6 grad de încredere limitat şi 2 lipsă de încredere. Asigurarea calităţii este un exerciţiu care se învaţă atât de către universitate cât şi de către agenţie”, a spus Damian.

Totodată, el a precizat că a fost construită în cadrul proiectului o bază de date centrală cuprinzând criteriile, standardele şi indicatorii de performanţă specifice în metodologia de evaluare.

„Baza de date va fi conectată la informaţiile prezentate de universităţi în rapoartele de autoevaluare, inclusiv cele care privesc personalul didactic angajat pe programe de studii şi posturile didactice corespunzătoare, precum şi rezultatele activităţii de cercetare ştiinţifică. Baza de date va avea acces public iar utilizatorii principali vor fi evaluatorii calităţii”, a explicat profesorul.

El a menţionat că au fost implicaţi mai mult de 800 de evaluatori în evaluare.

La rândul său preşedintele ARACIS, Ioan Curtu, a declarat că au fost formate în proiect 305 persoane, iar 90% dintre universităţile evaluate au primit acreditarea prin prisma noilor standarde de asigurare a calităţii.

„Un număr de 230 studenţi au beneficiat de operaţiunile finanţate la nivelul instituţiilor de învăţământ superior. Au fost formaţi 360 experţi în evaluare la nivel naţional. Un număr de 100 de universităţi au beneficiat de operaţiunile din proiect şi au fost implicaţi 65 de experţi străini”, a spus şeful ARACIS.

Prezent la conferinţă, un alt coordonator de activitate în proiect cu finanţare europeană prof. dr. Adrian Miroiu a spus că au fost realizate un glosar bilingv român-englez de termeni pentru învăţământul superior, broşuri privind indicatorii primari şi secundari pentru evaluarea calităţii.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.