Costul construcţiei podului Calafat-Vidin va creşte cu 27 milioane de euro

0
Costul construcţiei podului de peste Dunăre între Calafat şi Vidin va creşte cu 27 milioane de euro, a declarat joi ministrul bulgar al transporturilor Ivailo Moskovski, citat de agenţia BTA.

Creşterea costurilor a fost calculată de consultantul de proiect şi motivată de înlocuirea pilonilor de fier cu unii de beton armat. Aflat la Vidin, Moskovski a spus că înlocuirea a fost decisă de guvernul precedent.

Suma suplimentară va fi acoperită cu banii din rezervă, conform memorandumului proiectului, a afirmat ministrul.

Podul Calafat-Vidin urmează să fie finalizat în anul 2012. El va deveni însă funcţional în toamna anului viitor, pentru că atunci va fi finalizată infrastructura aferentă. Podul va avea o lungime de aproximativ 2 kilometri, două benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti.

Înaintea de creşterea anunţată de ministrul Moskovski, valoarea totală a construcţiei podului se ridica la peste 225 milioane de euro. 70 de milioane sunt asigurate prin programul ISPA, grant Fondul de Coeziune, alte 70 de milioane sunt acordate de Banca Europeană de Investiţii sub formă de împrumut, bugetul de stat al Bulgariei asigură 60 de milioane, banca germană de dezvoltare KfW (Kreditanstalt fur Wiederaufbau) acordă 2 de milioane de euro sub formă de ajutor şi 18 milioane sub formă de împrumut, iar Agenţia Franceză de Dezvoltare – un ajutor de 5 milioane de euro. Finanţarea accesului de pe malul românesc este asigurată de Uniunea Europeană prin programul ISPA cu 34 milioane de euro şi bugetul de stat al României cu 33 milioane de euro.

În momentul de faţă, România şi Bulgaria sunt legate de un singur pod pe toată lungimea porţiunii comune a Dunării – 470 km. Acesta se află între Giurgiu şi Ruse şi a fost inaugurat în anul 1954.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.