Cum să alegi numele unei afaceri şi cum să îi dai sens

0

– Care sunt cele mai cunoscute branduri din lume? Branduri precum Google, Apple, Amazon şi eBay sunt primele care vă vin în minte. Dacă vă aflaţi la faza iniţială a începerii unei afaceri cu siguranţă aspiraţi la un nume de marcă, un brand pe care toată lumea să îl cunoască.

În articolul relatat de foxbusiness.com este subliniat faptul că majoritatea dintre cei care îşi deschid mici afaceri sunt oarecum reticenţi în alegerea unui nume care să iasă în evidenţă. Din păcate, majoritatea dintre ei continuă să graviteze în jurul unor alegeri de nume insipide. De exemplu, un comerciant de aplicaţii widget îşi va alege un nume de genul ” Premium Discount Widgets”.

Înainte de a continua, trebuie subliniat faptul că nu este nimic greşit în alinierea numelui firmei pe care o conduceţi cu ceea ce oferă compania. Dimpotrivă, un nume unic duce la un brand de succes, iar acest lucru începe cu separarea factorilor, din care un factor cheie îl reprezintă numele.

Nu vă pierdeţi însă în astfel de situaţii în care încercaţi să asociaţi produsele şi serviciile cu numele ales. Până la urmă, numele de branduri menţionate mai sus nu spun nimic despre serviciile sau produsele  respective. În ciuda acestui fapt, cu toţii ştim ce anume fac aceste companii.

Nume

Cât de valoros a fost numele de Google în prima zi în care motorul de căutare a fost disponibil pentru toată lumea?  Cu siguranţă acest nume unic nu a însemnat absolut nimic pentru majoritatea dintre cei care erau on-line la momentul respectiv. Totuşi, pe măsură ce compania a crescut, numele a început să crească în prestigiu şi valoare (la fel ca efectul bulgărelui de zăpadă). Astăzi, oricine ar încerca să se apropie de imitarea acestui nume puternic, unic şi recunoscut în toată lumea, ar fi ridiculizat.

Promovare/Produs

Cu toţii ştim de cardurile de credit aurii sau de platină (gold card, platinium card). Aceste două etichete după părerea multora şi-au pierdut însă din notorietate. Iată că a apărut Banca Chase cu ceea ce ei numesc Cardul Safir. Este oare acest produs diferit de celelalte? Acest lucru rămâne la latitudinea consumatorului să decidă. Totuşi, prezentarea produsului este diferită în totalitate, iar acest lucru ar putea fi de ajuns să câştige noi clienţi. Ideea este să renunţaţi la produse clişeu şi supra-utilizate şi să încercaţi ceva nou întotdeauna.

Adrese web

Întotdeauna trebuie să vă amintiţi că majoritatea oamenilor vor căuta o companie mai întâi pe Internet înainte de a face altceva. Dacă dispuneţi de un nume unic şi uşor de pronunţat vă va fi de foarte mare ajutor din acest punct de vedere.

Dacă numele este alcătuit din cele mai des întâlnite cuvinte/servicii, ce şanse aveţi să găsiţi un URL bun? Dacă urmaţi calea clasică pentru a da un nume, atunci cu siguranţă şi adresa de web va fi formată din asocieri de cuvinte ce se reţin greu sau chiar va trebui să apelaţi la cifre aleatorii sau la extensii mai puţin utilizate precum .biz, .info şi tot aşa.

Mulţi dintre cei care au afaceri mici nu au curaj să pună un nume care nu spune nimic despre ce anume oferă şi/sau un nume pe care nimeni nu îl ştie. Nu faceţi greşeli. Va fi greu la început. Totuşi, dacă munciţi mult pentru a da numelui o însemnătate, un sens, va fi lucrul care până la urmă vă va oferi un avantaj.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.