Tarifele diferenţiate pentru service-uri auto ar putea duce la dispariţia a 3.000 de unităţi

3
Registrul Auto Român (RAR) a introdus, de la 1 octombrie, diferenţierea taxelor de autorizare a service-urilor auto pe mărci şi activităţi, ceea ce a provocat reacţia asociaţiei service-uri care acuză că noua taxă va duce la dispariţia a jumătate din aceste service-uri, potrivit informaţiilor remise de Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente /ASSAI/.
‘Începând cu data de 1 octombrie, Registrul Auto Roman (RAR) a pus în aplicare decizia de majorare a taxelor de autorizare, asupra cărora deţine monopol, creşterea fiind între 10 – 20 de ori, în funcţie de numărul de mărci pentru care service-ul solicită autorizarea. În România sunt în prezent peste 7.000 de ateliere auto autorizate şi estimăm că în urma deciziei RAR vor rămâne aproximativ jumătate’, potrivit ASSAI.

În medie, un atelier auto efectuează lucrări de reparaţii pentru 20 de mărci auto.

Reprezentanţii service-urilor susţin că diferenţierea taxelor va aduce suplimentare la bugetul RAR 7,76 milioane euro.

Reprezentanţii RAR susţin că introducerea diferenţierii tarifelor a fost determinată de faptul că piaţa a fost inundată de service-uri cu unul sau doi angajaţi care reparau 15 – 20 de mărci cu aparatură incompletă şi într-un mod neprofesionist ceea ce putea duce la afectarea siguranţei de circulaţie.

‘RAR nu a crescut tariful pentru autorizarea service-urilor, costul auditului iniţial fiind acelaşi, ci a diferenţiat acordarea autorizaţiei pe mărci şi activităţi. Este firesc să se perceapă un alt tarif pentru autorizarea a 10 mărci faţă de două mărci. Prin această autorizare excesivă pe mărci, solicitată de unele service-uri, RAR îşi asumă riscul de a avea şi clienţi nemulţumiţi care au avut încredere în autoritatea sa’, explică Registrul Auto Român.

Reprezentanţii RAR susţin că cine nu are bani să-şi plătească autorizarea pentru o marcă nu va avea fondurile necesare pentru ar avea o situaţie financiară care să permită dotarea cu scule, dispozitive şi documentaţia specifică pentru mărcile de autovehicule pe care susţine ca ar putea să le repare.

Din datele pieţei la ora actuală sunt peste 4.000 de service-uri auto neautorizate pe piaţă, iar RAR speră ca prin această măsură acestea să dispară de pe piaţă prin creşterea concurenţei.

Citește și
3 Comentarii
  1. dan spune

    Niste hoti pe mana cu colosi mari.Un service mic nu are magazie de materiale face doar manopera ceilalti baga si cota de adaos.

  2. LUMINITA spune

    RUSINE RAR-ULUI ROMAN.ASTA NE MAI LIPSEA SI SUNTEM IN REGULA.FELICITARI CELOR CARE AU FOST CU ACEASTA MINUNATA IDEE.MAI BINE ISI FACEAU UN MAGAZIN DE FUNII SI SAPUNURI CA ERA MULT MAI BUN.IN CONDITIILE ASTEA MINUNATE NUMA,MAJORAREA ASTA NENOROCITA MAI LIPSEA……..SI CEI CARE MAI MISCA ,DACA SE POATE SA MOARA…….E BINE IN ROMANIA.CEI CE LUCRA SA PLATEASCA,CEI CE FURA SA TRAIASCA.

  3. Ilica Flavius spune

    Nu mai stiu din ce sa scoata bani, dar problema ramane…se fura sute de milioane de EUR la licitaii castigate de Baietii destepti acolo e problema…de ce nu face nimeni nimic in acest sens….

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.