Veşti bune şi veşti rele pentru tablete şi media

0

– Un nou studiu a descoperit că mai mult de jumătate dintre utilizatorii de tablete folosesc dispozitivele pentru a citi ştirile, însă mulţi dintre ei apelează la sursele de ştiri nontradiţionale şi puţini sunt dispuşi să plătească pentru ele.

Centrul de Cercetare Pew are un nou raport despre utilizarea tabletelor, realizat de Proiectul pentru Excelenţă în Jurnalism, şi prezentat de Mathew Ingram pe businessweek.com. Raportul are veşti bune, dar şi veşti rele pentru companiile de media ce îşi îndreaptă atenţia spre tablete pentru a salva industria de anumite „calamităţi”.

Partea bună este că mai mult de jumătate din cei intervievaţi folosesc dispozitivele pentru a citi ştirile, şi se pare că citesc mai mult decât o făceau înainte de a avea o tabletă. Partea proastă este că multe dintre sursele de la care utilizatorii de tablete se informează sunt nontradiţionale, inclusiv reţele de socializare, şi foarte puţini dintre ei sunt dispuşi să plătească pentru ştirile primite.

Studiul a fost făcut de către Pew şi Grupul Economist în vara şi începutul toamnei acestui an, presupunând un sondaj prin telefon şi un sondaj pe Internet, şi a urmărit comportamentul a 1.159 de utilizatori de tablete şi a 894 de utilizatori care citesc ştiri pe tableta lor cel puţin o dată pe săptămână.

Acest studiu a descoperit că peste 50% din utilizatori citesc mai multe ştiri acum decât înainte de a avea tabletă şi 42% dintre ei spun că citesc articole în detaliu „regulat” pe tableta lor (deşi, la fel ca în orice alt studiu, utilizatorii le pot spune cercetătorilor ceea ce vor să audă, în loc să descrie exact ce fac în realitate).

Perspective de plată

Totuşi, toate aceste ştiri sunt oferite mai mult sau mai puţin gratuit, fiind susţinute de către publicitatea în media tradiţionale. O mică parte din cei ce au participat la studiu, doar 14%, au spus că au un abonament plătit pentru a primi ştiri direct pe tabletă, şi doar 21% spun că sunt dispuşi să plătească.

Cei intervievaţi de către Pew sunt printre cei mai mari consumatori de ştiri, care teoretic i-ar face baza de clienţi preferaţi ai oricărei companii media.

Majoritatea utilizatorilor, aproximativ 40%, spun că primesc ştirile în mod normal prin intermediul unui browser web, decât folosind aplicaţii ale tabletei. Doar 21% spun că în mare parte folosesc aplicaţii specifice brandului pentru a primi ştiri.

Când a fost lanasat iPad de la Apple, mulţi observatori au crezut că tableta ar ajuta la schimbarea experienţei consumatorilor de ştiri şi a regulilor de bază economice a consumului ştirilor digitale. Această convingere a fost bazată pe presupunerea că oamenii vor consuma informaţiile pe tablete în mare parte cu ajutorul aplicaţiilor care oferă conţinut de la furnizorii de ştiri favoriţi.

Acest lucru însă nu pare să se întâmple. Deşi este posibil ca mai mulţi utilizatori să dorească pe viitor să îşi primească ştirile prin intermediul aplicaţiilor specifice, pare mult mai probabil ca organizaţiile media să meargă în direcţia în care anumite companii (precum Financial Times) au pornit deja, şi să furnizeze o experienţă asemănătoare aplicaţiilor prin intermediul unui browser web ce foloseşte HTML 5.

Date optimiste

Când vine vorba despre sursele la care participanţii la studiu apelează, există nişte date optimiste pentru brandurile mari de ştiri. Majoritatea utilizatorilor spun că, atunci când vor să citească ştirile, merg direct fie la o aplicaţie specifică unui brand, fie la websiteul unei companii media.

Totuşi, procentajul de utilizatori care primesc ştirile printr-un agregator, cum ar fi Pulse, este încă relativ mare – 36% spun că fac acest lucru, şi un procent de 35% spun că îşi primesc ştirile prin intermediul unei reţele de socializare.

Interesant este faptul că acei consumatori de ştiri care apelează la paginile web sau la aplicaţiile specifice unui brand media nu împart acel conţinut de ştiri pe reţelele de socializare (doar 16% spun că fac acest lucru).

Având în vedere că o treime din consumatorii de ştiri spun că primesc informaţii prin intermediul reţelelor de socializare pe tableta lor, această zonă pare a fi locul unde companiile media ar putea suferi îmbunătăţiri. Acesta este şi motivul pentru care unele companii deja au lansat  „aplicaţii sociale” în parteneriat cu Facebook.

Concluzia acestuia studiu este aceea că tabletele par a fi o modalitate superbă de a distribui ştirile, mulţi dintre utilizatori fiind devotaţi unui brand specific de ştiri.

Din păcate pentru companiile media, acest studiu nu prea are veşti bune despre cum se poate traduce acest lucru în venituri pentru cei care produc ştirile.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.