Un ghid de cinci minute pentru o gestionare a timpului cât mai eficientă

0

– Vă simţiţi mereu stresat şi presat de timp? Sau doar vă doriţi să vă organizaţi timpul mai eficient? În următoarele cinci minute Susan Krauss Whitbourne, într-un material publicat de psychologytoday.com, ne prezintă câteva trucuri uşoare de gestionare a timpului, astfel încât să vă întoarceţi înapoi la treburile zilnice mult mai pregătiţi.

1. Dezvoltaţi un obiectiv realizabil pentru fiecare zi. Fie că este vorba despre o sarcină pe care trebuie să o faceţi la muncă, o lucrare pe care trebuie să o termini pentru şcoală, sau ceva prin casă, când vă treziţi decideţi ce obiectiv aveţi şi pe care puteţi să îl atingeţi.

2. Acum, că v-aţi stabilit obiectivul, analizaţi câte ore din ziua respectivă puteţi acorda pentru completarea scopului propus. Dacă ajungeţi la concluzia că vă puteţi îndeplini obiectivul, atunci programaţi-vă ziua astfel încât obiectivul numărul 1 să primească majoritate din timp. Nu irosiţi şi nu amânaţi timpul prin abordarea unor sarcini neimportante sau care pot fi îndeplinite în altă zi.

3. Folosiţi timpul atunci când sunteţi cel mai productiv pentru a îndeplini cel mai important obiectiv.

Dacă sunteţi o persoană matinală, rezolvaţi problema dimineaţa. Nu vă începeţi ziua neapărat prin verificarea căsuţei poştale care a acumulat nenumărate emailuri sau prin accesarea paginilor pe care doriţi să le vizitaţi. Staţi în mod deosebit departe de cumpărăturile online, chiar dacă ceea ce vedeţi acolo vi se pare ceva de nerefuzat.

În schimb, dacă sunteţi o persoană nocturnă atunci programaţi lucrurile importante de rezolvat seara sau la orele târzii ale zilei.

4.  Treceţi în revistă unde vă aflaţi la diferite momente ale zilei (sau ale nopţii). Dacă nu o să reuşiţi să vă îndepliniţi obiectivul, nu renunţaţi. Reactualizaţi totul astfel încât să puteţi petrece ceva timp lucrând la cea mai importantă sarcină pe care o aveţi de îndeplinit.

5. Respectaţi programul. Fie că vă stabiliţi singur programul, fie că se ocupă altcineva de acest lucru, nu lăsaţi orele fixate pentru întâlniri, sarcini, îndatoriri, sau şedinţe să se decaleze. Încercaţi să fiţi punctual la sarcinile atribuite. Dacă sunteţi cel care conduce şi stabileşte cum stau lucrurile, fiţi atent la ceas, nu începeţi sau terminaţi lucrurile mai târziu decâ trebuia.

Dacă reuşiţi să respectaţi aceste reguli o să fiţi privit într-un mod pozitiv de colegi, şefi sau angajaţi. Aceleaşi reguli se aplică şi acasă. Nu trebuie să vă comportaţi ca un comandant de armată, dar dacă o să îndepliniţi sarcinile la timp, ceilalţi membri ai familiei vor încerca să facă acelaşi lucru.

6. Terminaţi ziua examinând cât de aproape aţi fost să îndeplineţi tot ce v-aţi propus să faceţi. Fiţi atenţi să terminaţi ziua de de lucru la o oră rezonabilă pentru a avea un somn liniştit. Una din cele mai bune modalităţi de a rămâne productiv este aceea de a permite organismului şi minţii să se recupereze după stresul din timpul zilei.

Cele cinci minute au trecut. Acum apucaţi-vă de treabă!

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.