EUR
4,83 RON
(+0.01%)
USD
4,47 RON
(+0.15%)
GBP
5,48 RON
(+0.12%)
CHF
4,58 RON
(+0.01%)
BGN
2,47 RON
(-0.08%)
BYN
1,73 RON
(+0.15%)
CAD
3,14 RON
(+0.77%)
RSD
0,04 RON
(-0.02%)
AUD
2,68 RON
(+0.37%)
JPY
0,04 RON
(+0.12%)
CZK
0,17 RON
(+0.42%)
INR
0,06 RON
(+0.37%)

 

Cele mai grave zece greşeli pe care le poţi face la un plan de afaceri

Tim Berry, un expert în conceperea planurilor de afaceri de la Universitatea Stanford, a realizat o listă cu primele zece cele mai grave greşeli pe care puteţi să le faceţi la un plan de afaceri:

1. Să înţelegeţi greşit scopul. Nu contează doar documentul, ci şi planificarea. Vă implicaţi în planificarea afacerii deoarece de la această etapă începe de fapt managementul. Planificarea este un proces de stabilire a obiectivelor şi a unor măsuri de progres specifice. Planul în sine este doar primul pas. Este revăzut şi de multe ori revizuit. Nu îl printaţi decât dacă trebuie neapărat să faceţi lucrul acesta. Lăsaţi-l mai bine într-o reţea digitală.

2. Să faceţi totul dintr-o singură mişcare; faceţi lucrurile pe bucăţi şi cu paşi mici. Planul este un set de module conectate, precum blocurile. Începeţi de oriunde şi apoi continuaţi. Concentraţi-vă asupra părţii care vă interesează cel mai mult, sau a părţii care furnizează cel mai mare venit imediat. Acest lucru ar putea fi strategia, conceptele, ofertele de afaceri, proiecţii, viziune, absolut orice, trebuie doar să începeţi.

3. Să terminaţi planul de afaceri. Dacă planul s-a terminat, atunci şi afacerea s-a terminat. Planul trebuie întodeauna să fie „în viaţă”.

4. Să ascundeţi planul de echipă. Planul de afaceri este un instrument de management. Ceea ce împărtăşiţi cu toţi ceilalţi din echipă trebuie să fie de bun simţ. Menţineţi unele informaţii confidenţiale, cum ar fi salariile individuale. Trebuie să împărtăşiţi cu membrii echipei obiective şi măsuri, folosind planificarea pentru construirea spiritului de echipă şi colaborarea între colegi. Însă, acest lucru nu înseamnă să discutaţi planul de afaceri cu persoanele din exterior, decât atunci când trebuie să faceţi rost de capital.

5. Să confundaţi numerarul cu profitul. Există o diferenţă imensă între cele două. Dacă aşteptaţi clienţi să vă plătească, acest lucru poate să vă paralizeze situaţia financiară. Încărcarea inventarului absoarbe bani fără a vă afecta profiturile. Aşadar, profitul este un concept contabil, numerarul reprezintă banii din bancă. Nu o să vă plătiţi niciodată facturile cu profiturile.

6. Să „diluaţi” priorităţile. Un plan de afaceri care se axează pe trei sau patru priorităţi este un plan cu putere şi concentrare. Oamenii pot înţelege doar trei sau patru puncte principale. Un plan care enumeră 20 de priorităţi nu are de fapt nici una.

7.  Să supraevaluaţi ideea de afaceri.
Ceea ce dă valoare unei idei nu este ideea în sine, ci afacerea care este construită pe baza acesteia. Pentru a transforma o idee într-o afacere este nevoie de angajaţi care să ajungă devreme dimineaţa, să se răspundă la telefoane, să fie dezvoltate produse, serviciile să fie prestate şi clienţii să plătească facturile. Fie concepeţi un plan de afaceri care să vă arate construirea unei afaceri în jurul acelei idei măreţe, fie uitaţi de ea. O simplă idee nu crează o afacere de succes.

8. Să faceţi de mântuială lista detaliilor din primele 12 luni.
Când spunem detalii, ne referim la situaţia financiară, la repere, la responsabilităţi şi termene limită. Fluxul de numerar este cel mai important, dar este nevoie şi de o mulţime de detalii atunci când trebuie să desemnaţi sarcini angajaţilor, să stabiliţi date şi să specificaţi ce anume urmează să se întâmple şi cine ar trebui să facă acest lucru posibil. Aceste detalii contează cu adevărat. Fără detalii, un plan de afaceri este nefolositor.

9.  Să dezvoltaţi detaliile pentru anii următori. Acest lucru se referă la planificare, nu la  contabilitate. Pe cât de importante sunt detaliile lunare la început, cu atât devin o risipă de timp mai târziu. Cum puteţi prognoza fluxul de numerar pentru următorii trei ani când prognoza pentru vânzări este atât de nesigură? Desigur puteţi face previziuni referitoare la  nivelurile pentru următorii cinci, 10 sau chiar 20 de ani, însă nu o să puteţi niciodată planifica în detalii lunare cât mai realiste dincolo de primul an. Nimeni nu va crede planul de afaceri.

10. Să faceţi prognoze absurde. Nimeni nu va crede prognozele de vânzări incredibil de mari pe care le-aţi prezentat în planul de afaceri. Previzionarea unei rentabilităţi neobişnuit de mare înseamnă de obicei că nu aveţi o înţelegere realistă a cheltuielilor. (Sursa: businessinsider.com)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata