În dezbatere publică: Normele metodologice de aplicare a Legii privind taxa auto

Pe websiteul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) a fost publicat Proiectul de Ordin al preşedintelui ANAF pentru aprobarea procedurii privind stabilirea taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

 

Prin Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,  nr. 17 din 10 ianuarie 2012, s-a reglementat regimul fiscal aplicabil taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

Potrivit art. 10 din acest act normativ, stabilirea, verificarea, colectarea, inclusiv soluţionarea contestaţiilor privind taxa datorată de contribuabili, se realizează de către organul fiscal competent, potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Citeste si:  Obligaţii declarative cu termene în luna iunie 2013

De asemenea, conform dispoziţiilor art. 3 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 9/2012, procedura de stabilire a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule se aprobă prin ordin al preşedintelui ANAF.

CITITI INTEGRAL Ordinul nr. 28 pentru aprobarea procedurii privind stabilirea taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule

*
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise în scris la Direcţia de comunicare, relaţii publice şi mass-media, cu menţiunea „Conf. Legii nr. 52/2003”:
– prin scrisori, la adresa: ANAF – Direcţia de comunicare, relaţii publice şi mass-media, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucureşti, cod poştal 050741;
– electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;
– prin fax, la numărul: 0213.199.857.

Citeste si:  Cum se calculează noua taxă auto.Vezi exemple
Citește și
3 Comentarii
  1. Andrei spune

    De ce sa platim Taxa Auto? Care este scopul ei?
    1.Taxa Auto este incorecta din start, poate fi corecta dar nu si cea mai buna solutie.
    Corecta, atunci cand ar exista in Romania o instalatie pentru depoluare care sa neutralizeze noxele emise, dar asa ceva nu exista si atunci cum se justifica Taxa Auto? Dispar pur si simplu noxele prin Taxa Auto? Nu, atunci unde se duc banii?
    Este doar o alta forma de a mai stoarce bani de la populatie, de la celebra „Taxa Basescu” pentru drumuri introdusa in pretul de cost al carburantului pana la Rovigneta si alte Taxe.
    ***Priviti taxele incluse in benzina de la 1 ianuarie 2011:
    – Acciza este de 467 EUR / tona
    – Taxa de drum este de 125 EUR / tona
    – In Romania consumul anual de benzina pe cap de locuitor este de circa 290 de litri
    – Unde sunt acesti bani? Avem Autostrazi in Romania?
    – Taxa de solidaritate, cate un eurocent / litru, motivul este acoperirea prejudiciului creat in urma falimentului Bancorex, adica 10 EUR / tona
    – Este corect ca prejudiciu creat sa fie acoperit de nevinovati?
    – Producatorul are pretul de aproximativ 370 EUR / tona
    ***Astfel rezulta urmatorul pret pe tona de benzina:
    – 370+467+125+10=972 EUR / tona (taxe si accize)
    – Se adauga TVA de 24 %, adica 233.28 EUR
    – Totalul este de 1205.28 EUR / tona
    – Un litru de benzina este 1,205 EUR (aproximativ 5.15 RON)
    – Producatorul incaseaza 370 EUR / tona
    – Statul incaseaza 835.28 EUR / tona
    2. Avem dreptul sa refuzam Taxa Auto si a cere/obliga guvernul Romaniei si Petromul sa desecretizeze Contractul de Privatizare, sa aflam care sunt tradatorii acestei tari, in felul acesta se vor dezvalui si comisioanele date/primite.
    3. TAXELE NU SUNT JUSTIFICATE, solutia cea mai buna este orientarea spre alte forme de energie nepoluante, ele exista si sunt gratuite dar sunt ascunse, folosind hidrocarburile automat acceptam toate taxele existente si orce taxa care va mai aparea.
    4. In prezent putem folosi motoarele existente care pot functiona fara modificari majore cu hidrogen din apa iar in viitor motoare electrice (Pila de combustie).

  2. yulius08 spune

    de ce la galati nu se poate plati noua taxa auto avand in vedere ca legea a intrat in vigoare din 13 ian 2012,nu cumva seamana a bataie de joc, bine ca dam legi dar nu se pot pune in aplicare.

  3. adrian spune

    stai linistit yulius, nici la Bucuresti nu se poate platii. si eu am fost luni sa platesc si nimic. va dura saptamana asta sigur sigur.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata